stoel omlaag...nu ook stuur omlaag

Raceverslagen, reglementen en tactieken

stoel omlaag...nu ook stuur omlaag

Postby bozothenutter » Mon 20 Jul 2015 6:44

Hoi,

ik heb mijn stoel nu eindelijk zo laag als hij kan....echter nu moet ook mijn stuur omlaag!
ik heb nu ongeveer 1cm gewonnen t.o.v de laagste stand door ringetjes te gebruiken bij de bouten die het stuurwiel omhooghouden, maar meer gaat niet vanwege de hoek die het stuurwiel maakt.

Hoe hebben jullie dit opgelost?
bozothenutter

Re: stoel omlaag...nu ook stuur omlaag

Postby Tom » Mon 20 Jul 2015 17:03

Groter stuur? :worship: :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator

Donateur
Car: MB

Postby Abel » Mon 20 Jul 2015 17:35

ik denk dat dat nog niet vaak is gedaan. Veel lager en je kijkt alleen maar tegen je dashboard aan denk ik..
Abel
Über-Spammer

Postby bozothenutter » Tue 21 Jul 2015 6:02

qua stoel zit ik nu perfect, echter heb nu het gevoel dat ik omhoog moet grijpen voor mijn stuur.
Hoe was dat geregeld bij de cupracers?
bozothenutter

Postby Arno S. » Tue 21 Jul 2015 7:28

Hoe heb je de stoel omlaag gekregen?
Arno S.

Postby bozothenutter » Tue 21 Jul 2015 8:42

bozothenutter

Postby Steven » Tue 21 Jul 2015 11:20

Bij de Clio 1 zit de stuurkolom onder de tellerbak vast aan 2 M8 tapeindes met M8 moertjes vast, een 'simpele' verlaging is dan nog een moer tussen de kolombevestiging en het chassis te leggen. Hier komt je stuur effectief iets van 1,5-2cm omlaag. (bij mij met een deepdish 95mm offset)

Als je deze nog lager wilt hebben kun je het volgende doen, je moet een paar M8 verlengmoeren kopen en een paar korte M8 boutjes, je gebruikt die verlengmoer als dezelfde spacer als hierboven beschreven (desnoods slijp je de moer ff op de juiste dikte).
Uiteraard moet je de tapeindjes van het chassis iets inkorten, om te zorgen dat je aan de andere kant van de moer ruimte hebt om dat boutje erin te draaien.
Steven

Donateur
Car: M536

Postby bozothenutter » Tue 21 Jul 2015 13:28

Steven wrote:Bij de Clio 1 zit de stuurkolom onder de tellerbak vast aan 2 M8 tapeindes met M8 moertjes vast, een 'simpele' verlaging is dan nog een moer tussen de kolombevestiging en het chassis te leggen. Hier komt je stuur effectief iets van 1,5-2cm omlaag. (bij mij met een deepdish 95mm offset)

Als je deze nog lager wilt hebben kun je het volgende doen, je moet een paar M8 verlengmoeren kopen en een paar korte M8 boutjes, je gebruikt die verlengmoer als dezelfde spacer als hierboven beschreven (desnoods slijp je de moer ff op de juiste dikte).
Uiteraard moet je de tapeindjes van het chassis iets inkorten, om te zorgen dat je aan de andere kant van de moer ruimte hebt om dat boutje erin te draaien.

was het maar zo simpel....Clio 2, heeft twee taps toelopende bouten (vanwege het hoek problemen?)
Ik ga het denk ik nog een keer open gooien en kijken of ik de gaten kan verlengen ofzo.
Hmmm......misschien de langere bouten vanaf de bovenkant erin draaien....dan gaat het meer op een Clio1 lijken.. (Y)
bozothenutter

Return to Circuit