Megane IV RS 280 /Trophy / Trophy-R register

Het RTC Register Forum
Postings alleen mogelijk voor RTC Leden

Megane IV RS 280 /Trophy / Trophy-R register

Postby Patrick RS » Wed 11 Oct 2017 11:06

Welkom in het Megane IV RS 280 / 300 Trophy register 2018 (in de maak)

Heb je foto's/info wat je wilt delen, stuur even een mail naar:

Renaultsportregister@hotmail.com

De dik gedrukte kentekens zijn klikbaar waardoor er een foto
geopend word. Als er ergens fouten zijn ingeslopen dan hoor ik dit graag!!

ZOEKTIP: Tik je kenteken in dmv de zoekfunctie Ctrl F


Renault presenteert nieuwe Mégane R.S.

Image

Renault Sport is verheugd met de onthulling van de nieuwe Mégane R.S. op de autoshow van Frankfurt.
Sinds de lancering van de eerste generatie Mégane R.S in 2004 heeft het model een sterke reputatie opgebouwd
in de high-performance-klasse van het C-segment. De compleet nieuwe Mégane R.S. zet de traditie van
Renault Sport voort met een ongekend niveau van efficiency, rijdynamiek en rijplezier dankzij:
- Verbeterd performance-onderstel met 4CONTROL vierwielbesturing – een primeur in het segment.
- Nieuw ontwikkelde turbomotor met 280 pk en 390 Nm, gekoppeld aan een handbediende of automatische transmissie (voor het eerst in de Mégane R.S.).
- Technologie afkomstig uit de autosport.

Vermoedelijk zijn er rond de 50 verkocht in NL


52x Megane IV RS 280 register:

2018

RZ-181-Z - ORANJE, 2018, Demo / pers auto van Renault NL


SV-009-K - grijs, geleverd door Herwers, rode remklauwen maar geen cup
SX-038-F - wit, geleverd door Janssen kerres
SN-056-T - oranje, 2018, Demo

SN-279-X - zwart, Demo Hans Jongerius Groep
SV-388-G - zwart
SN-457-P - wit, Geleverd door Bochane, heeft een panoramadak.
SX-515-T - grijs
SN-561-G - zwart, demo Arend auto Zaandam
ST-606-V -zwart, geleverd door Kempenaar
SX-659-Z - grijs, geleverd door Herwers
SV-664-Z - wit
SZ-671-J - Jaune Sirius
SZ-713-N - wit
SZ-780-N - Jaune Sirius, demo Renault Velserbeek
SR-815-R - wit, demo Munsterhuis
SG-876-J - ORANJE, 2018, Demo/pers auto van Renault NL
SL-887-D - wit, demo Arend auto Veghel
SR-908-R - grijs, geleverd door Munsterhuis
SR-954-R - Donker grijs

TL-006-J - grijs
TJ-067-N - zwart, mat grijs gewrapt
TT-022-S - zwart
TD-138-V - zwart, geleverd door Arend auto
TL-154-R - zwart, geleverd door Terwolde
TJ-225-F - wit geleverd door van Kesteren
TR-227-B - wit
TD-253-V - wit

TG-254-B - Jaune Sirius, HANDBAK
TD-265-H - oranje
TP-372-J - wit
TT-462-V - donkergrijs, geleverd doro van Kesteren, rode remklauwen, geen cup,
TP-463-G - wit, geleverd door Indumij
TF-610-K - rood, demo / pers auto van Renault NL met HANDBAK
TG-615-F - zwart,
TK-635-J - Oranje, HANDBAK
TD-724-Z - wit,
TB-859-P - wit, geleverd door AHZ Delfgauw
TB-879-P - jaune sirius, demo VKV
TB-936-H - oranje, DEMO Hans Jongerius Groep
TD-965-D - zwart
TG-966-H - grijs, geleverd door AHZ Zoetermeer, GESTOLEN oktober 2019

XB-593-F - grijs

2019

XG-729-R - wit, geleverd door VKV RTD
XG-730-R - wit, geleverd door VKV RTD zuid
XG-731-R - grijs, geleverd oor VKV Gorinchem

XF-593-Z - oranje
XF-961-S - oranje, geleverd door Renault Terwolde/ tevens Demo

ZH-607-N - wit, geleverd door?

G-439-PB - oranje
G-989-LN - rood
G-992-NH - oranje, geleverd door garage Leijenaar, recaro's



30x Ingevoerd Megane 4 RS 280

2018
TS-304-N - zwart, ingevoerd 2018 vanuit België met weinig BPM € 726. Heeft schade lv gehad
TV-290-B - grijs, ingevoerd door Beerda, ingevoerd 2018
TT-127-D - oranje, ingevoerd vanuit Polen, ingevoerd 2018

XG-022-N - zwart, ingevoerd 2018
XZ-031-S - oranje, ingevoerd door Indumij 2019 uit Belgie
XT-212-B - oranje, ingevoerd 2019
XG-287-J - oranje, ingevoerd 2019
XJ-423-V - oranje, ingevoerd 2019 door VKV
XS-469-B - grijs, ingevoerd door Indumij
XT-472-H - grijs, ingevoerd door Stam
XS-459-B - grijs, ingevoerd 2019
XP-512-H - rood, ingevoerd 2019
XJ-567-X - grijs, ingevoerd 2019
XT-605-L - grijs, ingevoerd 2019 door van Ramshorst
Xl-615-D - oranje, weinig bpm 3k
XH-675-R - wit, ingevoerd 2019
XT-905-H - grijs, ingevoerd, HANDBAK
XK-963-P - wit, ingevoerd door Indumij vanuit België, rode remklauwen (geen cup)

ZL-236-H - zwart, ingevoerd 2019 met 5120 euro bpm
ZF-143-K - oranje, ingevoerd 2019, HANDBAK
ZT-340-S - wit, ingevoerd door Indumij, HANDBAK
ZJ-426-G - oranje, ingevoerd 2019 door van Ramshorst
ZR-599-N - grijs, ingevoerd 2019 door Stam

G-042-JL - rood, naar grote waarschijnlijkheid ingevoerd vanuit Luxemburg met lichte achterschade.
G-439-DH - grijs
G-439-DH - grijs, ingevoerd 2019 door van Ramshorst
G-677-N - oranje, ingevoerd 2019 door van Stam
G-679-BF - Jaune Sirius, ingevoerd 2019 door ABD, Cup/Handbak
G-830-JT - grijs

2019
ZT-466-J - Oranje, ingevoerd 2019 door van Ramshorst
ZL-711-F - wit, ingevoerd door VKV/Mossel, HANDBAK

G-981-KN - Oranje, ingevoerd 2019 door Renault Kieviet




Megane IV RS 300 Trophy register
Image

Renault heeft een nieuwe topper in het gamma van de Mégane in vorm van de Mégane R.S. Trophy.
In vergelijking met de Mégane R.S. 280 levert de Trophy 20 pk meer vermogen en 20 Nm meer koppel.
Dit vertaalt zich naar 300 pk en 420 Nm koppel uit de 1.8-liter turbomotor. Renault Sport zegt dit resultaat
behaald te hebben door de turbocompressor te tweaken en door een nieuw uitlaatsysteem te ontwikkelen.
Nieuw met dit systeem is de komst van een mechanische klep, een primeur voor een Renault R.S.
Net als de reguliere Mégane R.S, is de Trophy met zowel de EDC-automaat als de handbak te krijgen.
Overigens is die 420 Nm exclusief voor de automaat, de handbak moet het met maximaal 400 Nm aan koppel stellen.
Naast extra vermogen, komt de Trophy standaard met het Cup-chassis.
Dit betekent stijvere demping en nog veel belangrijker: een Torsen mechanisch limited-slip differentieel.
Je herkent de Mégane R.S. Trophy aan aluminium remschijven op de vooras, specifiek voor de Trophy
ontworpen 19-inch lichtmetalen gecombineerd met rubber van Bridgestone. In het interieur beschikt de
Trophy optioneel over nieuwe Recaro racestoelen met een alcantara afwerking. Je zit 20 mm lager in deze stoelen,
wat toch wel lekker is in een hot hatch. De Mégane R.S. Trophy sprint in 5,7 tellen naar 100 km/u en heeft een
topsnelheid van 260 km/u. Het ledige gewicht bedraagt 1.419 kg. De Trophy is vanaf eind 2018 leverbaar.

4x Trophy

2019
ZH-494-F - oranje, geleverd door Bochane, EDC, pano dak
ZB-646-B - Jaunse Sirius, 2019, pers auto Renault NL, HANDBAK

G-218-JJ - grijs, geleverd door Munsterhuis
G-472-JV - zwart, geleverd door Munsterhuis, geëxporteerd 2019

3x Ingevoerde Trophy's 300

G-610-PL - oranje, ingevoerd 2019 door Renault van Ramshorst Nijkkerk
G-804-KZ - Jaune sirius, ingevoerd 2020 door Renault Beerda
G-929-DX - wit, ingevoerd door automobielbedrijf van den Brink




De Trophy-R is de snelste uitvoering in de Mégane R.S.-reeks en op talloze punten gemodificeerd voor ongekende circuitprestaties.
Dankzij de expertise van Renault Sport en de toepassing van geavanceerde autosporttechniek vestigde de nieuwe Mégane R.S.
Trophy-R zelfs een nieuw ronderecord voor voorwielaangedreven productieauto’s op de Nürburgring-Nordschleife (07:40,100).

De belangrijkste eigenschappen van de nieuwe Trophy-R ten opzichte van de reguliere Mégane R.S. Trophy zijn het 130 kg lagere gewicht (zonder opties),
de nog radicalere benadering van de wielophanging en de verbeterde aerodynamica voor meer neerwaartse druk.
Zo is onder meer de achterbank vervangen door een lichtgewicht frame om vier extra wielen mee te nemen.
Een titanium uitlaat van Akrapovič en instelbare schokdempers van Öhlins zijn standaard.
De Bi-material high-performance Brembo-remmen zorgen voor constante remprestaties, ook onder zeer zware (circuit-)omstandigheden.
De Bridgestone Potenza S007-banden zijn speciaal voor Renault Sport ontwikkeld.

Normaal optioneel, maar standaard in de Nederlandse consumentenprijs inbegrepen, zijn het R.S. Monitor telemetriesysteem voor een optimale circuitbeleving
en het speciaal ontwikkelde bandennet van Sabelt om wielen vast te zetten achterin de Trophy-R.

De 1,8-liter turbomotor met Formule 1-turbotechniek is ongewijzigd ten opzichte van de reguliere Mégane R.S. Trophy.
De geavanceerde krachtbron levert 300 pk (221 kW) en 400 Nm en wordt in de Trophy-R uitsluitend geleverd in combinatie met een handgeschakelde zesversnellingsbak.

Eind juni komt de Mégane R.S. Trophy-R op de markt. Ze gaan er maximaal 500 van bouwen. Van die 500 komen er een aantal naar Nederland. Prijzen en exacte beschikbaarheid volgen in een later stadium.
Totaal 500 stuks gemaakt. Hiervan zouden er slechts 3 naar Nederland komen...

4/3 Megane Trophy-R

G-991-ZJ - NR 050, wit, Pers / demo auto Renault NL
TR-OP-HY - NR 362, wit, geleverd door van Mossel / VKV
TR-OP-HY - NR 363, wit, geleverd door H. Jongerius
TR-OP-HY - NR 384, wit, geleverd door Munsterhuis

1x Ingevoerde Trophy R:

TR-OP-HY - NR 323, ingevoerd uit Belgie door autobedrijf van der Brink
User avatar
Patrick RS
Moderator
 
Donateur
Posts: 14762
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 275

Return to Register



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group