Dynodag met Fastchip 27 oktober 2012

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.

Postby DennisT » Sat 27 Oct 2012 18:13

Bedankt voor de mooie dag heren van de organisatie (Y) ben blij met het resultaat, scheelt echt enorm! Voorbandjes vinden het wat minder leuk nu aangezien hij in z'n 2 nog gaat spinnen :D

Mijn resultaat: 216,3 pk en 363,1 Nm :D
DennisT
Moderator
 
Posts: 4576
Joined: Sat 3 Sep 2005 16:54
Location: Baarn

Postby tutuur » Sat 27 Oct 2012 18:25

Adw dus? Lekker hoor!
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14275
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Arco » Sat 27 Oct 2012 18:39

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18253
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby mark 5t » Sat 27 Oct 2012 19:36

is dat van je 1400 gt turbo? das dan echt super !! (Y)
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby tutuur » Sat 27 Oct 2012 19:40

Megane RS :beer:
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14275
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby mark 5t » Sat 27 Oct 2012 19:44

ha ik schrok al! :beer:
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby DennisT » Sat 27 Oct 2012 19:48

mark 5t wrote:is dat van je 1400 gt turbo? das dan echt super !! (Y)

Mocht ik wel willen :p
DennisT
Moderator
 
Posts: 4576
Joined: Sat 3 Sep 2005 16:54
Location: Baarn

Postby MeganeRSTrophy » Sat 27 Oct 2012 20:29

Was weer een zeer geslaagde dag met dank aan Henk en Jo en natuurlijk Tovami dynojet Ruud Frederiks ;-). En toch waren er weer mensen die aankwamen voor een Custommapping die op uilenzeik reden.
MeganeRSTrophy
 
Posts: 66
Joined: Sun 24 Oct 2010 17:34

Postby Jochem de Haas » Sat 27 Oct 2012 20:38

Ik heb de GTA er ff op gezet....ik was al eens geweest maar toen zat de katalysator en standaard uitlaat er nog onder..nu niet meer.
Kat weg en een eigen brouwsel eind "demper"
Verder niets aan gepast...

Met kat zijn het de blauwe vierkantjes.....

Zonder kat zijn het de rood vierkantjes...

Best leuk verschil..
De vorige run van toen met kat er hier bij gezet voor t verschil

Image

Standaard waardes zijn : Net ff opgezocht
200 pk bij 5750 toeren
285 nm bij 2500 toeren
Uiteraard aan de krukas....de waarde van de uitdraai is aan de wielen.
Last edited by Jochem de Haas on Sat 27 Oct 2012 20:49, edited 1 time in total.
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14138
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby Luco/Alpine-racer » Sat 27 Oct 2012 20:43

had jij een kat onder dat hok dan, dat scheelt inderdaad zon 20pk volgens renault.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby -jo- » Sat 27 Oct 2012 20:44

adw gemeten Luc ;)
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby tutuur » Sat 27 Oct 2012 20:44

Wat een verschil :worship: Vind het overigens wel knap dat de kat en uitlaat de toerenbegrenzer verlegd hebben :p
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14275
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Luco/Alpine-racer » Sat 27 Oct 2012 20:50

-jo- wrote:adw gemeten Luc ;)


Weet ik toch.
Maar volgens de originele documentatie scheelt het ook 20pk, dus leuk om te zien dat dat ongeveer dus klopt.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Jochem de Haas » Sat 27 Oct 2012 20:51

tutuur wrote:Wat een verschil :worship: Vind het overigens wel knap dat de kat en uitlaat de toerenbegrenzer verlegd hebben :p


Die kan door tot de 7000 ....als moet maar dat moest niet dus
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14138
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby Luco/Alpine-racer » Sat 27 Oct 2012 20:53

Jochem de Haas wrote:
tutuur wrote:Wat een verschil :worship: Vind het overigens wel knap dat de kat en uitlaat de toerenbegrenzer verlegd hebben :p


Die kan door tot de 7000 ....als moet maar dat moest niet dus


Wel zie je dat max koppel veel eerder bereikt wordt.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Jochem de Haas » Sat 27 Oct 2012 20:53

Luco/Alpine-racer wrote:had jij een kat onder dat hok dan, dat scheelt inderdaad zon 20pk volgens renault.


Yup ik heb de D502....zo'n 185 pk hok...
Maar ik vind t best zo :smile:
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14138
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby Jochem de Haas » Sat 27 Oct 2012 20:55

Luco/Alpine-racer wrote:had jij een kat onder dat hok dan, dat scheelt inderdaad zon 20pk volgens renault.


15 pk aan de krukas volgens de heren bij Renault...
Nu ie bij mij weg is, ik pak ik een 20 pk aan de wielen..... prima
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14138
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby -jo- » Sat 27 Oct 2012 20:56

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Met dank aan de aanwezigen en vertrouwen in Fastchip. Ook dank aan degenen die wederom hun klauwen vuil gemaakt hebben. :) Nu men zetel in, ben helemaal brak.
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Luco/Alpine-racer » Sat 27 Oct 2012 20:56

Netjes toch (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

rollenbank.

Postby megane rs 250 » Sat 27 Oct 2012 21:03

zeker geslaagde dag uit eindelijk ;)
Ik kwam voor de regulier rollen. Uiteindelijk ook maar laten chippen door Henk. Henk en Jo (Y) gedaan hij doet het weer supper hij houd ook niet meer in.
Er zat nog golf 5 gti achter mij op de terug weg ;)
haha even op het gas gegaan en zag zijn verlichting steedts kleiner worden ;)
Ik had toen ik vorig keer kwam 272 pk met 424nm met uitlaat systeem gedaan en orginelen cat door unlimited chiptuning gechipt. vandaag toen ik kwam was er dit aan veranderd De decat en cold air intake.ik had vandaag 283.3 met 426nm.
Maar jo en Henk hoorden gelijk dat hij pingelde en dat was absoluut niet goed en zeiden als je jou cat helemaal weg haald moet je gelijk laten afstellen op nieuw dat wist ik dus niet.
dus heb ik nog even gewacht tot dat bijna iedereen was geweest.
en even laten chippen door Henk.
Ik dacht gelijk daar gaat mij vermogen ;)
Maar niet dus het is uiteindelijk 288pk geworden met 421 nm koppel iets nm in moeten lever maar dat liever dan dat ik mijn blok sloop en wel weer meer pktjes Henk en Jo (Y) gedaan.was een geslaagde dag ;)
megane rs 250
 
Posts: 89
Joined: Sun 26 Feb 2012 11:25
Location: voorschoten

Postby Arno17 » Sat 27 Oct 2012 21:34

Mis ik de uitdraai van de dCi?......

@MeganeRS250, toch het bewijs dat Fastchip maatwerk levert?......zoals hier al vaker verteld, besproken of over gesproken!

En zorg heeft voor het mechaniek!
Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, [s]Megane dCi [s]110pk =130pk GT-line[/s], R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
 
Donateur
Posts: 4737
Joined: Sat 12 Mar 2005 16:06
Location: Hoofddorp
Car: Clio IV 0.9 tce Zen

Postby Hey! A New Sunset » Sat 27 Oct 2012 21:41

Vandaag was wat mij betreft geslaagd. Met de map van de Fastchip RS Tuner kwam hij al aan 225bhp en 363,7nm, na wat finetuning vandaag uiteindelijk aan 229,6bhp en 370,2nm.

Thnx aan Henk, Jo en alle andere betrokkenen!
Hey! A New Sunset
 
Posts: 35
Joined: Sun 12 Feb 2012 17:54

Postby Banjo RS » Sun 28 Oct 2012 2:02

Was weer gezellig om wat mensen gesproken te hebben.
Ben dik tevreden met mijn 162pk adw.......Thnx iedereen (Y)
Banjo RS
 
Posts: 138
Joined: Sun 1 Apr 2012 8:39
Location: Denhaag

Postby tutuur » Sun 28 Oct 2012 7:59

Dat is inderdaad een zeer net resultaat!
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14275
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby -jo- » Sun 28 Oct 2012 8:03

Arno17 wrote:Mis ik de uitdraai van de dCi?......


De DCi wordt 10 november aangepakt. Er zat weer andere software op dan erop hoort te zitten, dat kom je tegenwoordig vaker tegen bij Renault. Henk gaat dat door de week regelen en zodoende krijgt Andy zijn custom de 10e.

De gtt van Tom (Ackten) vertoonde helaas wat verborgen gebreken en SCHROEVEN ( :lol: ) maar na wat aanpassingen werd het voor hem ook een pak duidelijker. Wordt vervolgd ! :)
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby pascalrstrophy » Sun 28 Oct 2012 8:52

Zeer leuke dag gisteren, even laten rollen om te kijken of het custom air intake wel zin heeft, en ja hoor het werkt wel hieronder de verschillen.

voor: 222.5 bhp at 523104 rpm 364.6 nm at 3470.3 rpm
na: 234.9 bhp at 5188.4 rpm 382.2 nm at 3834.4 rpm

Brandstof is niks veranderd en de het tempratuur verschil was eerst 17.9 en gisteren 16.6 graden dus valt ook nog mee.

Ik zeg een aanrader zon filter!!

Jo en Henk weer bedankt voor deze dag!
pascalrstrophy
 
Posts: 131
Joined: Sun 13 Feb 2011 18:03

Postby DennisT » Sun 28 Oct 2012 8:52

Gelukkig hadden we gister genoeg specialisten aanwezig voor de gtt van Tom :D
DennisT
Moderator
 
Posts: 4576
Joined: Sat 3 Sep 2005 16:54
Location: Baarn

Postby Merijn » Sun 28 Oct 2012 8:52

Wat was er met zijn GT aan de hand??
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31480
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Arno17 » Sun 28 Oct 2012 9:13

DennisT wrote:Gelukkig hadden we gister genoeg specialisten aanwezig voor de gtt van Tom :D


De keren dat ik erbij was, is dit nu precies wat het zo leuk maakt.
Alle kennis tegelijk op een plek en niemand te beroerd om hulp te bieden waar nodig.

Daarbij de kennis van Henk en Jo en hun inzet om de dag tot een succes te maken.
Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, [s]Megane dCi [s]110pk =130pk GT-line[/s], R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
 
Donateur
Posts: 4737
Joined: Sat 12 Mar 2005 16:06
Location: Hoofddorp
Car: Clio IV 0.9 tce Zen

Postby Arco » Sun 28 Oct 2012 9:15

Toch wel raar of apart dat er aardig wat verschil tussen de Megane RS 225 onderling. Van 205 adw tot zo'n 226 adw met een custom mapping van Henk. (of zie ik iets over het hoofd :p )

En dan de stock 225 van Tim met 210 adw :( (Y)

En die van Dennis die aleen flink wat koppel heeft gewonnen (Y)

@ Jochem : mooi resultaat ! (Y)

En die R26R weet ook meteen hoe je Koppel met een hoofdletter K schrijft :p :lol:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18253
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Stimpy001 » Sun 28 Oct 2012 9:16

Bedankt Jo, Henk en alle andere de geholpen hebben met deze dag. Was een geslaagde dag.

Of de computer of Jo was een beetje van slag want mijn grafiek in het overzicht van Jo is niet dezelfde als die ik van Henk mee heb gekregen. Zie onderstaande zoals ik hem thuis heb liggen.

Image

Wat zijn nu mijn uiteindelijke waarden geworden? Ik weet het zo ook niet meer en zou wel handig zijn om te weten :p

Uiteindelijk bleek er ook nog een storing te zijn met mijn koelvloeistoftemperatuursensor. Auto zelf gaf geen storing maar het werd wel gelogd. Maar even naar laten kijken...
Stimpy001
 
Posts: 67
Joined: Thu 10 Jun 2004 8:38
Car: Nr. 645

Postby -jo- » Sun 28 Oct 2012 9:53

Stimpy001 wrote:Of de computer of Jo was een beetje van slag want mijn grafiek in het overzicht van Jo is niet dezelfde als die ik van Henk mee heb gekregen. Zie onderstaande zoals ik hem thuis heb liggen.


Jij hebt een gecombineerde uitdraai (2 & 4) waarbij het beste resultaat vermeld staat. Ik heb dezelfde gepost zonder de beste run erin. Het was gisteren avond tamelijk laat toen we met de uidraaien bezig waren. My bad !

Merijn wrote:Wat was er met zijn GT aan de hand??


tjah, waar moet ik beginnen ? Kwam binnen met 0.9 bar en pingelen als een bezettene van zodra de 0.5 bar aangetikt werd. Heel eigenaardig dat hij hem nog niet had gesloopt. Toch liep dat ding een afr van 10. De opstelling van bleedvalve/dumpvalve/ontstekking was ook uiterst bijzonder te noemen. Aftakking op aftakking op aftakking. Er moest ergens begonnen worden dus toestemming gevraagd aan Tom om te slopen :D , en gekregen. Jochem de vaccum aan het pijpen als test, deed ie verdomd goed, je zag waar de zuigervaring zat ;-) ! Ondertussen alle leiding zooi eraf aan het knippen en alle systemen apart gelegd. Toen liep ie zonder pingelen maar kon de druk niet gesteld worden. Actuator vast. Ook de dv bleek zo lek als een zeef. We hebben hem kunnen afstellen op 1 bar zonder te pingelen, met een ongeboorde sproeier. Nu is het kwestie van de nodige herstellingen uit te voeren en alles naar behoren te laten functioneren.
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby DennisT » Sun 28 Oct 2012 10:19

Mijn uitdraai wijkt ook iets af, 216,3 adw is het uiteindelijk geworden.

Komt er ook nog een keer een carburateur afsteldag? Lijkt me ook gaaf om niet alleen maar 225/250 te zien rollen, maar allemaal gtt's 8)
DennisT
Moderator
 
Posts: 4576
Joined: Sat 3 Sep 2005 16:54
Location: Baarn

Postby Patrick RS » Sun 28 Oct 2012 12:01

Welke radicale heeft er gestaan dan?

En zijn er ook nog wat foto's/video's gemaakt?
User avatar
Patrick RS
Moderator
 
Donateur
Posts: 14753
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 275

Postby pascalrstrophy » Sun 28 Oct 2012 12:10

26-hxx-8 gele
pascalrstrophy
 
Posts: 131
Joined: Sun 13 Feb 2011 18:03

Return to Meetings (NL)



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron