ACT: Uitlaten

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.

Postby Christiaan » Wed 24 Mar 2010 21:17

Tom, stop met zeuren over die uitlaat en koop een miltek! :D :wink:

Als purist moet je je schamen om met zo`n brok roest onder je auto te rijden :lol:
Christiaan
 
Posts: 1160
Joined: Mon 14 Aug 2006 21:30
Location: Alphen a/d Rijn

Postby MarcelRXE » Thu 25 Mar 2010 6:09

Robke wrote:
MarcelRXE wrote:Hallo Forummers,

Nu ik toch lid ben van dit forum en bezig ben om mijn Scenic van 2001 een beetje op te pimpen heb ik meteen al de eerste vraag.

Ik ben in het bezit gekomen van een gebruikte Sebring einddemper met als type codering ;
typ 955
E4 030839

Deze is mij verkocht als een einddemper die zowel onder de Megane HB, Coupe als de Scenic past. Het is een demper met twee ovaal/vierkante uitgangen.

Is er iemand die iets kan met bovengenoemde typenummers?

Ik hoor het graag.

Groeten,

Marcel


http://www.google.nl



Had ik al gedaan, maar gaf geen oplossing. Heb zelfs de importeur van Sebring gemaild, ben nog i.a.v. het antwoord.
Hier zitten de Renault liefhebbers dus ik verwacht dat er hier meer kans is op het antwoord.
MarcelRXE
 
Posts: 7
Joined: Tue 23 Mar 2010 7:15
Location: Westervoort

Postby antoine » Thu 25 Mar 2010 6:48

Zeker weten dat het een Sebring is en geen Remus? Wanneer je op google zoekt kom je alleen Remus tegen met dat nummer gecombineerd met een vw..
antoine
 
Posts: 7698
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby Adinsx » Thu 25 Mar 2010 7:56

Christiaan wrote:Tom, stop met zeuren over die uitlaat en koop een miltek! :D :wink:

Als purist moet je je schamen om met zo`n brok roest onder je auto te rijden :lol:


Hoho, met het betere bak en braad werk wil ik het nog even rekken.
Zolang de naden nog dichtblijven gaat het goed hè.
Liefst nog 2,5 tot 3 jaar want dan gaat de Clio toch weg, maar dat redden we niet denk ik ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6956
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby Maarten-Jan » Thu 25 Mar 2010 8:05

Ik ga mee met Christiaan, ding geeft echt een behoorlijk bruut geluid, moet je wat voor over hebben :smile:
Maarten-Jan
 
Posts: 4572
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Postby Adinsx » Thu 25 Mar 2010 8:11

Maarten-Jan wrote:Ik ga mee met Christiaan, ding geeft echt een behoorlijk bruut geluid, moet je wat voor over hebben :smile:


Heb ik nu ook al zonder middendemper :p
Maar de milltek geeft een mooiere diepe brom, nu snerpt het vooral als je boven de 5000tpm gaat spelen :smoke:

wordt vervolgd tegen de tijd dat het nodig gaat zijn ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6956
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby Tim » Thu 25 Mar 2010 9:27

Maar als je dan die uitlaat past koopt heb je er tegen de tijd van verkoop veel minder lang plezier van.

Dan kun je hem net zo goed nu vast kopen want de huidige uitlaat gaat het niet redden tot de verkoop :wink:
Tim
 
Posts: 7604
Joined: Wed 24 Jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Postby MarcelRXE » Fri 26 Mar 2010 6:51

antoine wrote:Zeker weten dat het een Sebring is en geen Remus? Wanneer je op google zoekt kom je alleen Remus tegen met dat nummer gecombineerd met een vw..


Moet ik hier echt serieus op reageren? Misschien is het wel een Rebring of een Semus.

Natuurlijk is het een Sebring met die typeaanduiding, ik verzin het niet.

Maar goed, ik denk dat ik de zoektocht naar specifieke gegevens van deze Sebring maar opgeef.

Mijn Scenic staat nu bij de garage en als ik vanmiddag thuiskom zit er naar alle waarschijnlijkheid een mooie Sebring onder. :grin:

Groeten,

Marcel
MarcelRXE
 
Posts: 7
Joined: Tue 23 Mar 2010 7:15
Location: Westervoort

Postby alexs » Fri 26 Mar 2010 9:03

Ik had ook een Sebring onder me clio, en volgens mij was het een Bosal dempertje met een Sebring sierstuk.... Pot was -he-le-maal- rot geroest.
alexs
 
Posts: 1160
Joined: Sat 16 Jun 2007 11:35
Location: UT

Postby MarcelRXE » Fri 26 Mar 2010 9:24

Beste Forummers,

Op de demper die ik heb, staat zowel op beide chromen uiteinden de merkaanduiding van Sebring en op de mooie glimmende demperpot staat ook nog eens Sebring en dan de type aanduidingen.

Sorry, ik kan er echt niks anders van maken, had misschien eerst even foto's moeten maken maar dat is (als alles goed gaat) nu te laat.

Groeten,

Marcel
MarcelRXE
 
Posts: 7
Joined: Tue 23 Mar 2010 7:15
Location: Westervoort

Postby Miguel16V » Fri 8 Apr 2011 14:56

vraagje:
Ik heb onder mijn clio 16v een devil gehangen, nu maakt ie als je gas lost rond de 2500 toeren z'n trillend geluid.
stilstaand al eens gehoord en het komt echt uit die devil.
iemand een idee/ervaring?
grts
Miguel16V
 
Posts: 59
Joined: Sat 7 Aug 2010 21:17
Location: Stabroek

Postby Mikey » Fri 8 Apr 2011 15:24

Miguel16V wrote:vraagje:
Ik heb onder mijn clio 16v een devil gehangen, nu maakt ie als je gas lost rond de 2500 toeren z'n trillend geluid.
stilstaand al eens gehoord en het komt echt uit die devil.
iemand een idee/ervaring?
grts


hangt 'ie vrij? schud 'm eens heen en weer en luister of er gruis in de demper ligt.
Mikey
 
Posts: 218
Joined: Thu 30 Jul 2009 21:29

Postby Tom » Fri 8 Apr 2011 16:37

Of hij rammelt tegen je achterbrug ofzo.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Edward » Fri 8 Apr 2011 23:04

Bedoel je dan de binnenkant, of de buitenkant? Wil het gewoon even duidelijk hebben
Edward
 
Posts: 3930
Joined: Mon 18 Oct 2004 20:03
Location: Hardenberg, NL
Car: Laguna RTI 2.0 S

Postby Edward » Fri 8 Apr 2011 23:05

Scheisse, edit werkt niet?

Anyway, ik moest dus op quote drukken en dan ging het hierom:

Tom wrote:Ik spuit altijd de uitlaat gewoon in met bodysafe. Werkt prima tegen roest!
Edward
 
Posts: 3930
Joined: Mon 18 Oct 2004 20:03
Location: Hardenberg, NL
Car: Laguna RTI 2.0 S

Postby Tom » Sat 9 Apr 2011 8:29

Buitenkant. Binnenkant wordt nogal lastig. rijd je veel korte stukjes dan gaat je uitlaat roesten van binnenuit.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Edward » Sat 9 Apr 2011 13:22

Binnenkant leek me ook niet helemaal logisch, maar ik dacht misschien om dat van die korte stukjes wat te voorkomen.. Dus daarom even gevraagd.

Maar de eigenlijke reden dat ik het vraag: ik moest een poos terug zowel de middendemper en de einddemper vervangen, de middendemper is compleet nieuw uit de winkel gekomen, maar de einddemper had ik gekregen van een vriend die bij de gemeente werkt en toevallig een Laguna 1 bij de brandweer had zien staan. Als oefenauto voor knippen en blussen e.d.

Daar heb ik dus nu meerdere onderdelen van ge-erfd :smile:

De einddemper was heel netjes, maar wel gebruikt, half jaar of een jaartje oud voordat die auto naar de sloop is gebracht, dus heeft een beetje oppervlakkige roest, en dat zou dan wel leuk zijn om even extra te beschermen. Beetje de levensduur van het ding nog wat extra rekken.

Over rekken gesproken: :P
Heb deze auto gekocht in 2008, en toen zag ik al bepaalde stukken pijp van de midden- en achterdemper verrot aan het worden zijn, en ik gaf ze niet heel lang meer.
Maar omdat ik altijd lange stukken rijd, weinig korte stukjes, heeft het nog 2,5 jaar geduurd voordat beide dempers vervangen zijn 8)
De einddemper is er zelfs nog onderweg gekomen, maar met diezelfde vriend gewoon terug gehangen (weer vastgelast) waarna die nog zo'n 10 maanden dienst heeft gedaan, en nog steeds vast zat, maar er was een stukje verder naar voren een aansluitingspijp van de middendemper doorgerot.
Toen mochten er ook wel nieuwe dempers onder ;)
Edward
 
Posts: 3930
Joined: Mon 18 Oct 2004 20:03
Location: Hardenberg, NL
Car: Laguna RTI 2.0 S

Postby Miguel16V » Sat 9 Apr 2011 18:29

Tom wrote:Buitenkant. Binnenkant wordt nogal lastig. rijd je veel korte stukjes dan gaat je uitlaat roesten van binnenuit.

De laatste tijd rijdt ik vrij korte stukjes(+- 20km/ dag)
maar het is geen nieuwe uitlaat, komt van een donor wagen die ik opgekocht heb.
Miguel16V
 
Posts: 59
Joined: Sat 7 Aug 2010 21:17
Location: Stabroek

Postby Miguel16V » Sat 9 Apr 2011 18:43

Kan het dan soms zijn dat er binnenin de einddemper iets "losgeroest" is?
Miguel16V
 
Posts: 59
Joined: Sat 7 Aug 2010 21:17
Location: Stabroek

Postby tutuur » Sat 9 Apr 2011 18:47

Ik heb nog wel een mooie pijp voor je liggen :)
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby RMC-Budel » Wed 13 Jul 2011 17:31

hoi,

ik vroeg me af wat een goede prijs zou zijn voor een Devil uitlaat voor een megane? gaat om zo'n rond dempertje, met Devil in de zijkant van het eindstuk gegraveerd.
is gewoon heel, maar is gewoon wat liefde te kort gekomen, dus vies en verwaarloosd.

thanks!
RMC-Budel
 
Posts: 3
Joined: Wed 13 Jul 2011 15:49


Postby Christiaan » Thu 14 Jul 2011 12:13

Mooi uitlaatje idd :) Je achterlichten mag je wat mij betreft wel bij het oude houden ;-)
Christiaan
 
Posts: 1160
Joined: Mon 14 Aug 2006 21:30
Location: Alphen a/d Rijn

Postby nd-photo.nl » Fri 15 Jul 2011 8:38

Ja moet zeggen dat ik ook nog steeds gecharmeerd ben door de standaard achterlichten, blijft gewoon een mooi en simpel design.

Maarre, ze blijven zitten haha :smoke:
nd-photo.nl
 
Posts: 39
Joined: Wed 23 Mar 2011 11:32
Location: Cromvoirt

Postby Arjanrs » Sat 11 Feb 2012 17:59

Ik heb nu een origineel manifold, originele kat, en een KTR stealth exhaust systeem.

Nu wil ik een 182 4-2-1- manifold (heb er al 1 op het oog), een sport kat + me eigen KTR stealth systeem.

Welke sport kat moet ik daarvoor bestellen bij k-tec zodat alles mooi past?

Gaat om een clio 2 RS phase 2.
Arjanrs
 
Posts: 244
Joined: Mon 27 Sep 2010 10:57

Postby Arjanrs » Sun 12 Feb 2012 16:29

Nobody? :-(
Arjanrs
 
Posts: 244
Joined: Mon 27 Sep 2010 10:57

Postby jacob » Sun 12 Feb 2012 22:15

KTR Sports Cat For 182 Manifold Upgrade

die moet je hebben. of de decat versie. je kan de clubsponsor met uitlaten ook contacten.
jacob
 
Posts: 521
Joined: Sat 5 Nov 2005 21:25
Location: Veendam

Postby Arjanrs » Mon 13 Feb 2012 0:18

Top! Bedankt (Y)
Arjanrs
 
Posts: 244
Joined: Mon 27 Sep 2010 10:57

Postby jacob » Mon 13 Feb 2012 7:00

zoals ik het lees op de site van k tec moet dit hem zijn.
jacob
 
Posts: 521
Joined: Sat 5 Nov 2005 21:25
Location: Veendam

Postby Arjanrs » Sat 25 Feb 2012 16:28

Zou een 182 4-2-1 uitlaat spruitstuk passen op een standaart 172 kat?
Verzending duurt even vanuit Engeland.. 2 daagjes als tussen oplossing zo rijden als het past.
Arjanrs
 
Posts: 244
Joined: Mon 27 Sep 2010 10:57

Postby Arjanrs » Sat 25 Feb 2012 19:26

Laatmaar, weet 't al (Y)
Arjanrs
 
Posts: 244
Joined: Mon 27 Sep 2010 10:57

Postby Martijn Kool » Sat 25 Feb 2012 19:34

past niet dus :p

je weet dat het subframe eronder weg moet om dat eronder te zetten he? succes dus :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6439
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby Arjanrs » Sat 25 Feb 2012 22:39

Hmmmhm nee dat wist ik niet.
Dus dat word nog wel een best klusje dus?
Arjanrs
 
Posts: 244
Joined: Mon 27 Sep 2010 10:57

Postby tutuur » Sun 26 Feb 2012 8:29

Hij maakt je bang, het valt best mee...
Het blok hangt iig dus die gaat niet mee als je het subframe gaat verwijderen.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe technisch je zelf bent (0)
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Arjanrs » Sun 26 Feb 2012 12:16

Qua technisch zit 't wel goed ;)
Maar dan weet ik iig dat t los moet, wel fijn om te weten wat je allemaal tegenkomt met zulke klusjes!

Thanks
Arjanrs
 
Posts: 244
Joined: Mon 27 Sep 2010 10:57

Return to Algemeen



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group