GTT Bleu Sport: Blok rustig inrijden.

Vertel hier alles over je project.

Postby Gerald » Thu 8 Mar 2012 8:50

Abel wrote:[
je hebt die analoge draai knop ook nog he.. de in car adjustabele boost

klopt maar die komt niet in het interieur terrug. Vandaar dat ik een andere oplossing zocht. ;-)
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11103
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Postby Abel » Thu 8 Mar 2012 8:53

klopt maar die draaiknop kun je ook wel onder de motorkap kwijt he...
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Postby -jo- » Thu 8 Mar 2012 9:11

Gerald wrote:
-jo- wrote:blijft deze op carb rijden ?

voorlopig wel, misschien in de toekomst nog eens over naar injectie.


dan is dit toch onzin ?

Gerald wrote:het was een idee om 3 standen te hebben. zat te denken aan 0.7/1.1/1.5 bar zo iets. als het niet anders kan worden het 2 standen. :D


begrijpen we elkaar ? ;-)
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Gerald » Thu 8 Mar 2012 9:16

-jo- wrote:begrijpen we elkaar ? ;-)

nee ik snap je niet.
wat ik wil gaan realiseren is een bleedvale op verschillende drukken. Met een druk op de knop van 0.7 naar 1.1 bar zonder aan een bleedvalve te draaien. 1x afstellen en klaar.
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11103
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Postby -jo- » Thu 8 Mar 2012 9:25

Je zal het niet graag horen maar gooi dat idee overboord aub. Een carb juist afstellen op 1 bepaalde druk kan al vies tegenvallen vanwege zijn beperktheid en oeroude technologie. Een diversiteit aan drukken sloopt enkel je motor.
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Maarten-Jan » Thu 8 Mar 2012 10:06

:agree:
Maarten-Jan
 
Posts: 4607
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Postby Gerald » Thu 8 Mar 2012 10:09

oké ik snap nu wat je bedoelt.
Echter dat betekend ook dat iedereen die met een GTT incl. bleedvalve per definitie motorschade heeft. Maar er rijden er toch genoeg mensen mee rond. ;-)
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11103
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Postby tutuur » Thu 8 Mar 2012 10:12

hangt er van af of je er elke keer aan loopt te draaien of dat je hem gewoon gebruik voor gemak met tuning. dan hoef je niet elke keer de kap open te maken en de wastegate afstellen maar kun je realtime de druk aanpassen ;-)

het is wel een mooi idee maar ik zie het nut pas als je onhandelbaar vermogen hebt. dan kun je voor een straat setup en een circuit/drag setup gaan...
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14277
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby -jo- » Thu 8 Mar 2012 10:22

Gerald wrote:oké ik snap nu wat je bedoelt.
Echter dat betekend ook dat iedereen die met een GTT incl. bleedvalve per definitie motorschade heeft.


Tussen rijden en in de garage staan zit al een groot verschil en wat de motorschade betreft hoef je enkel het forum maar te lezen. Daarbij komt nog dat er velen hun schade niet bekend maken.

Gerald wrote:Maar er rijden er toch genoeg mensen mee rond. ;-)


Denk dat de meesten daar al vanaf gestapt zijn. Verstand komt met de jaren ;-)
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Tom » Thu 8 Mar 2012 10:36

Dan heb je geluk. Ik ken er genoeg waarbij het nooit komt :lol: :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Sven 5 A T (VLIEGTEUG) » Thu 23 Apr 2015 16:24

Pffffffffffffffffff stof eraf !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
User avatar
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
 
Donateur
Posts: 6133
Joined: Thu 10 Jan 2002 0:00
Location: Heiloo

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Gerald » Thu 23 Apr 2015 18:07

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) wrote:Pffffffffffffffffff stof eraf !

Hey hey, niet zo blazen, was het aan het verzamelen. ;-)

maar ik beloof binnenkort een grote update :D Misschien zelfs direct na komend weekend nog. ;-)
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11103
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Joost van der Hammen » Fri 24 Apr 2015 13:26

goed bezig dan! (Y) (Y)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
User avatar
Joost van der Hammen
 
Donateur
Posts: 2474
Joined: Mon 23 Jun 2008 21:11
Location: Bodegraven

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Merijn » Fri 24 Apr 2015 13:32

Haakse slijper erin gezet? ;)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31486
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Roy » Mon 27 Apr 2015 15:14

Weekend is voorbij.. waar blijft die update? :smile:
Roy
Moderator
 
Posts: 6618
Joined: Wed 28 Mar 2001 0:00
Location: Zuid-Holland

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby MartijnG » Mon 27 Apr 2015 15:27

Ik zal de foto's nog niet uploaden :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 10003
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Joost van der Hammen » Mon 27 Apr 2015 17:28

Flauw! :gun:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
User avatar
Joost van der Hammen
 
Donateur
Posts: 2474
Joined: Mon 23 Jun 2008 21:11
Location: Bodegraven

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Gerald » Mon 27 Apr 2015 17:42

Joost van der Hammen wrote:Flauw! :gun:



Hey hey, laat me hulp met rust. :p Ben allang blij dat ie me kan/wil helpen. :D
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11103
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Joost van der Hammen » Mon 27 Apr 2015 17:46

Het is dat het niet om de hoek is.... ;-)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
User avatar
Joost van der Hammen
 
Donateur
Posts: 2474
Joined: Mon 23 Jun 2008 21:11
Location: Bodegraven

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Gerald » Mon 27 Apr 2015 18:00

Maar een foto zegt meer dan 1000 woorden wordt er wel eens gezegd. Dus:

Image
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11103
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Gerald » Mon 27 Apr 2015 18:05

De foto zeg eigenlijk al genoeg. Maar vooruit, mn GTT heeft vandaag voor het eerst sinds december 2010 weer op eigen wielen buiten gestaan.
Met wat hulp van Martijn vandaag de laatste dingen na gelopen en op de wielen gezet en ff naar buiten gerold voor wat zon, een goed gevoel en ruimte in de garage. :D

Sinds de laatste update van iet meer als 3 jaar terug is er genoeg gebeurd. Zowel privé als met het wagenpark en deze GTT

De Witte 5 (rusty) is hemelen, de 4cv is door naar een ander omdat ik o.a. de ruimte in de garage nodig had. En mn Volvo is met de nieuwe belastingregels omgeruild voor een Twingo 2, alweer anderhalf jaar geleden. Als laatste mogen we ons tegenwoordig ook op 2 wielen voortbewegen en staan er hier 2 suzuki's voor de deur.

Wat de restauratie van mn GTT betreft waren we gebleven met een aantal roestplekken na het stralen. Deze zijn uiteraard allemaal eruit geslepen en met vers metaal gevuld. Wat dat betreft durf ik eigenlijk wel te zeggen dat mijn koets 100% roest vrij is!

zowel de motorruimte, het interieur en de bodem zijn netjes in Bleusport Blauw gespoten.

Image
Image
Image

Waarom ook de bodem, gewoon omdat het kan... :p

Daarna is de auto weer ergens thuis gekomen en ben ik er langzaamaan aan begonnen om de boel weer op te bouwen.
Alle remleidingen zijn nieuw.
Image
achteras is aangepast met Clio 2 RS astappen, dus ik kan straks mn camber verstellen.
Image
subframe is gestraald, doorgelast en gespoten. voorzien van nieuwe draagarmen met powerflex (oid) rubbers.
Image
fusee's met nieuwe lagers, en gereviseerde remmen. remmen zowel voor als achter gereviseerd.
achteras tank en reservetank zitten er weer onder.
hele boel staat op een GAZ schroefset, dus ik kan straks nog wat zakken.
Image
Alle kabelbomen zijn gechecked nagemeten en waar nodig hersteld en aangepast/aangevuld. Dus daar hoef ik ook niet meer over in te zitten. (al moet ik ze nog wel weer in de auto monteren)

En dus vandaag op de wielen.

Vanaf hier verder met het blok en bak.
deze zijn in 1 geheel uit de auto gekomen, en onlangs tijdelijk van elkaar gescheiden.

Image
ImageImage

Bak krijgt alleen een nette laag zilververf zodat het er weer goed uit ziet.
Blok zou in eerste instantie in elkaar blijven, maar ja ben nu zo ver.
Dus: blok gaat alsnog uit elkaar. Onder blok wordt nagekeken (al zou hij +- 10K geleden gereviseerd zijn), en waar nodig spullen vervangen.
nokkenas wordt een pipercam 270 met dank aan tutuur
kop wordt een geflowde kop met sterkere kopveren e.d. met dank aan GerryGT.
Turbo is en JL special, die al een paar jaar op me ligt te wachten. Gereviseerd en nooit gelopen overgenomen van Tijn.
Nieuwe versterkte sachskoppeling met een gebalanceerd vliegwiel, bediend door een verlengde koppelingsvork uit een clio 2 met bijbehorend druklager.
verder wat kleine aanpassingen in het uiterlijk van het blok zelf. Meeste wordt gewoon netjes zilver, met hier een daar wat kleur.

Nou ja, dat is ongeveer het plan voor de komende tijd. Eerst kijken dat ik wat nodige onderdelen weer binnenkrijg en dan kan ik weer verder met het blok.

volgende update zal geen 3 jaar meer duren. :D
Last edited by Gerald on Mon 27 Apr 2015 18:43, edited 2 times in total.
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11103
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby MartijnG » Mon 27 Apr 2015 18:19

Stoffig was ie wel :smile: Mooi dat er weer een GTT rollend het daglicht ziet (Y) Dat is de eerste grote stap in de goede richting.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 10003
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Merijn » Mon 27 Apr 2015 18:49

Goed bezig, Gerald! (Y) Hou ons op de hoogte. 'Effe' afbouwen. ;)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31486
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Gerald » Mon 27 Apr 2015 18:53

Merijn wrote:Goed bezig, Gerald! (Y) Hou ons op de hoogte. 'Effe' afbouwen. ;)

Komt wel goed. ;-) Een deadline hang ik er niet aan. maar ik hoorde dat ik volgend jaar zomer met een rally/puzzelrit hier in de buurt mee moet doen, dus heb wat om naar toe te werken. :D
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11103
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Martijn Kool » Mon 27 Apr 2015 18:58

Goed bezig Gerald!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Gerald » Mon 27 Apr 2015 18:59

Nog even een ding voor het nageslacht en omdat niemand er een antwoord op had.

bij deze de reservetankpompbeugel, zowel fase 1 als 2, en gelijk hoe deze gemonteerd dient te worden voorzover ik het kan zien. Fase 1 beugel is de langere met de schuine kant, de schuinekant moet naar beneden wijzen anders past het niet. en de brandstofleiding moet achter het lipje met de schroefgaten langs. anders past het ook niet.

Image

Image

post is misschien wat wazig, maar zovaak het het niet meer voorkomen. Beugels zijn niet meer leverbaar via Renault zelf (U)
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11103
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Daniël W. » Mon 27 Apr 2015 19:05

Goed bezig!! En mooie plannen :) Waarom geen remmen upgrade als ik vragen mag?

Enne reservetank geen idee...doe ik niet aan :P Niet zichtbaar in dialogys?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
User avatar
Daniël W.
 
Donateur
Posts: 1589
Joined: Sun 1 Feb 2004 19:52
Location: Netherlands
Car: 5TL-T

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Arco » Mon 27 Apr 2015 19:13

:worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18256
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Gerald » Mon 27 Apr 2015 19:18

Daniël W. wrote:Goed bezig!! En mooie plannen :) Waarom geen remmen upgrade als ik vragen mag?

Enne reservetank geen idee...doe ik niet aan :P Niet zichtbaar in dialogys?


reservetankbeugel staat wel in dialogys maar gewoon niet leverbaar. Wacht er al 2 maand op een nieuwe ( dacht de fase2 kwijt te zijn maar terug gevonden. Fase 1 via de club geregeld.

remmen upgrade? In welke zin? Zitten nu al clio 16v remmen onder en wil niet groter als 15 inch gaan rijden. Rs set zou nog een optie kunnen zijn maar waar leg je de grens. ;-) Mocht ik daar voor gaan heb ik ook andere fusees en lagers nodig. grotere hoofdremcilinder (23mm) ligt hier al wel op de plank :D
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11103
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Gerald » Mon 27 Apr 2015 19:20

Arco wrote::worship:

Enne Arco nog bedankt voor de tip mbt de topschotels ;-)
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11103
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Joost van der Hammen » Mon 27 Apr 2015 19:27

Gewoon adapters met 280mm schijven met originele remklauwen.

Helemaal super. En pas in 15"

Image
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
User avatar
Joost van der Hammen
 
Donateur
Posts: 2474
Joined: Mon 23 Jun 2008 21:11
Location: Bodegraven

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Daniël W. » Mon 27 Apr 2015 19:28

Ahh oke heb ik daar vast overheen gelezen/gekeken :) Had je toevallig ook al hulpveren voor t schroefsetje?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
User avatar
Daniël W.
 
Donateur
Posts: 1589
Joined: Sun 1 Feb 2004 19:52
Location: Netherlands
Car: 5TL-T

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Joost van der Hammen » Mon 27 Apr 2015 19:29

Sorry erg goed bezig (Y)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
User avatar
Joost van der Hammen
 
Donateur
Posts: 2474
Joined: Mon 23 Jun 2008 21:11
Location: Bodegraven

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby mark 5t » Mon 27 Apr 2015 19:39

mooi!! (Y)

vervang die oude starter ff voor een nieuwe snelstarter zal je veel plezier aan beleven.
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Re: GTT Bleu Sport restauratie: update 06-03-12

Postby Gerald » Mon 27 Apr 2015 19:43

mark 5t wrote:mooi!! (Y)

vervang die oude starter ff voor een nieuwe snelstarter zal je veel plezier aan beleven.

Deze snelstarter zat er nog geen jaar onder voordat ik begon. :D Maar mocht ie ook maar ik geen zin hebben komt er straks weer een nieuwe onder ;-)
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11103
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Return to Projecten



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron