Roald's 19 16v F7R Turbo

Vertel hier alles over je project.

Roald's 19 16v F7R Turbo

Postby Roald » Mon 20 Apr 2009 9:27

Nou na 6 jaar en 2 renaults verder te zijn toch maar eens project topic aanmaken :lol:
In het verleden was er ook weinig te melden gemiddeld anders dan dat er weer een car audio install was ingegaan :D

Maar goed sinds 1 jaar immiddels een trotse eigenaar van een 19 16v ph2, welke de meeste van jullie immiddels wel op een aantal meetings hebben gezien.

Tot nu toe had ik niet echt veel aan de auto vervangen/gedaan maar goed het is toch tijd om wat modificatie's te doen om hem meer naar mijn smaak te brengen, de auto was tot nu toe 100% origineel (incl velgen zonder stoeprand schade!)

Afgelopen weekend de eerste (kleine) verandering aangebracht, de gele mistlichten er uit gegooid en vervangen voor de witte versie welke ik via Arta parts besteld had (echt top service met 2 dagen in huis (Y) )
De nieuwe lampjes smoelen een stuk strakker zo, de H1 lampen van philips die ik er in gezet heb geven een fikse bak licht zeg!

Verder is de voorlopige 'to do list' :

-Kofferbak slot maken (gaat niet altijd goed mee op slot, wel open op de AB)
-Trekhaak demonteren
-Laguna lip er op zetten
-Stereo weer inbouwen (mis het subje :wink: )
-verlagen (+/- 3,5 cm) tevens andere/betere schokbrekers er op.
-Voorkant opnieuw spuiten wegens behoorlijke steenlag vorming
-Weer lid worden van de RTC :D

To do list langere termijn:

-Velgen+banden
-RS Remmnen upgrade
-2.0 ombouw, weet alleen nog niet in welke hoedanigheid of ik de F7P laat ombouwen of een F7R blok er in of toch maar dromen van een 2.0 Clio RS blok+bak etc.

Hier nog een paar foto's ter illustratie, anders is het ook weer zo kaal :D

Image


Image


Image


Image
Last edited by Roald on Fri 2 Oct 2015 5:44, edited 44 times in total.
Roald
 
Posts: 1738
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Johan Hogervorst » Mon 20 Apr 2009 16:13

Leuke plannen, erg mooie 19 ook, heb geloof ik tijdens de rtc openingsmeet nog even met je staan praten, maar je auto ziet er echt heel netjes uit. Succes! :worship: (Y)
Johan Hogervorst
 
Posts: 1743
Joined: Wed 23 Jul 2008 10:29
Location: Zuid Limburg

Postby Arco » Mon 20 Apr 2009 16:54

Welcome back met deze leuke bak. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18256
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Remon » Mon 20 Apr 2009 17:14

Ziet er strak uit! Ben je nog niet tegengekomen bij ons in de buurt!
Remon
 
Posts: 1840
Joined: Wed 8 Dec 2004 18:57
Location: Soest

Postby Tim » Mon 20 Apr 2009 17:25

Hey Roald, ik dacht al... Waar blijft dat topic ;)
Nette kar joh (Y)
Tim
 
Posts: 7604
Joined: Wed 24 Jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Postby joeri_16V » Mon 20 Apr 2009 17:35

Nette 19 (Y)
joeri_16V
 
Posts: 2258
Joined: Sun 9 Feb 2003 12:40
Location: Kloosterzande (zeeland)
Car: megane 2

Postby Roald » Wed 22 Apr 2009 7:15

Thx allemaal,ben ook erg wijs met het bakkie (zelfs na 1 jaar nog :lol: ) vrijdag gaat ie voor de APK hopen dat ie er in 1 keer doorkomt.
Zal 1 dezer dagen nog even een recente foto plaatsen met de witte mistlichten.

@joopieboy
klopt dat we even gesproken hebben wil nog steeds dat subje van je een keer horen.

@Remon-CL10
Jouw ook nog niet gespot, op zaterdag heb je veel kans me in de wasbox bij de Mac Carwash te zien :D

@Arco

Thx! :D

@Tim,

Ja ach heeft even geduurd maar issie dan!

@joeri

Die van jouw mag er ook wezen erg net ding ook!
Roald
 
Posts: 1738
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Remon » Wed 22 Apr 2009 7:48

Roald wrote:
@Remon-CL10
Jouw ook nog niet gespot, op zaterdag heb je veel kans me in de wasbox bij de Mac Carwash te zien :D


Zaterdag's werk ik bij de Brezan, dus dan zie je me denk ik ook niet snel ;)
Remon
 
Posts: 1840
Joined: Wed 8 Dec 2004 18:57
Location: Soest

Postby Ronald1916V » Wed 22 Apr 2009 8:51

Ha Roald ! Topic bijna gemist :p maar toch gevonden :D
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5546
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Postby Roald » Wed 22 Apr 2009 9:45

Hey Ronald! beter laat dan nooit toch :lol:

Gaat de D-riem+drijfstang lager actie nog door eind volgende maand begin juni ? de 200K begint rap dichterbij te komen :D
Roald
 
Posts: 1738
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Ronald1916V » Wed 22 Apr 2009 12:47

Roald wrote:Hey Ronald! beter laat dan nooit toch :lol:

Gaat de D-riem+drijfstang lager actie nog door eind volgende maand begin juni ? de 200K begint rap dichterbij te komen :D


Je staat in de Agenda voor eind Mei, PM even voor nadere info.. ik heb je PM laatst er uit gegooit toen de mailbox vol stond (N) maar het stond nog in m'n geheugen.
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5546
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Postby Roald » Wed 22 Apr 2009 13:15

Ronald1916V wrote:
Roald wrote:Hey Ronald! beter laat dan nooit toch :lol:

Gaat de D-riem+drijfstang lager actie nog door eind volgende maand begin juni ? de 200K begint rap dichterbij te komen :D


Je staat in de Agenda voor eind Mei, PM even voor nadere info.. ik heb je PM laatst er uit gegooit toen de mailbox vol stond (N) maar het stond nog in m'n geheugen.


Je hebt een PM :D
Roald
 
Posts: 1738
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Roald » Sat 25 Apr 2009 7:00

Zo de 19 16v mag weer een jaartje, de APK is weer gehaald :D
Niet zonder slag of stoot helaas, moest 1 stuurashoes (gescheurd) en 1 remslang vervangen (canvas zichtbaar) , verder nog paar kleine dingen als 2 nieuwe ruitenwisser bladen, 1 nieuw stadslichtje, en de pakkingen tussen de cat en spruitstuk en tussen cat en middenpijp, die waren bijna helemaal weg.

Na het verhelpen van deze issue's heeft ie de APK verder met glans doorstaan geen enkele aantekening :grin:

Over aantal weken gaat de 16v nog richting ronald voor een nieuwe D-riem en nieuwe drijfstanglagers daarna is het helemaal super top :D

Heb alleen nog 1 to do over en dat is het hitteschild van de cat, die heeft los gelaten en het materiaal is zo dun dat valt niet te lassen of een paar parkers doorheen te jagen.
Misschien eens proberen met Aluminium lijm heb er ooit zelfs de lekkende tank van m'n Honda MT-5 mee gemaakt, lekt nog steeds niet tot op de dag van vandaag :D
Roald
 
Posts: 1738
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

lassen

Postby jacques » Sat 25 Apr 2009 9:52

Kun je met TIG lassen doen. DFat heeft de minste warmte-input. Daar kun je zelfs scheermessen mee aan elkaar lassen!
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2435
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Postby Roald » Sat 25 Apr 2009 9:53

@jaques, zo goed zijn m'n laskunsten helaas niet :lol:
Roald
 
Posts: 1738
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Martijn Kool » Sat 25 Apr 2009 10:02

gewoon zonder hitteschild? je bedoelt dat beschermingsding wat er omheen zit toch?

ging bij mij prima
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby Roald » Sat 25 Apr 2009 11:09

Idd dat berschermings ding voor de cat, zal het anders wel even een probeerseltje geven en anders jammer voor het hitteschild :lol:
Roald
 
Posts: 1738
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Ronald1916V » Sat 25 Apr 2009 11:55

Roald wrote:Idd dat berschermings ding voor de cat, zal het anders wel even een probeerseltje geven en anders jammer voor het hitteschild :lol:


Ik rijd ook altijd zonder.. al moet ik wel zeggen dat de kat. er maar een paar uur per jaar onder zit :p
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5546
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Postby Roald » Mon 27 Apr 2009 10:30

Ronald1916V wrote:
Roald wrote:Idd dat berschermings ding voor de cat, zal het anders wel even een probeerseltje geven en anders jammer voor het hitteschild :lol:


Ik rijd ook altijd zonder.. al moet ik wel zeggen dat de kat. er maar een paar uur per jaar onder zit :p


LOL voor de apk ja :wink: tis wel een idee opzich, scheelt weer 3 hele pk's :lol:
Roald
 
Posts: 1738
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Ronald1916V » Mon 27 Apr 2009 15:41

Roald wrote:
Ronald1916V wrote:
Roald wrote:Idd dat berschermings ding voor de cat, zal het anders wel even een probeerseltje geven en anders jammer voor het hitteschild :lol:


Ik rijd ook altijd zonder.. al moet ik wel zeggen dat de kat. er maar een paar uur per jaar onder zit :p


LOL voor de apk ja :wink: tis wel een idee opzich, scheelt weer 3 hele pk's :lol:


Mwoah, echt vermogenswinst krijg je niet.. vind 'm wat lekkerder lopen zonder kat. voornamelijk op de hogere toerentallen. en het geluid klinkt wat beter zonder kat. (vind ik)
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5546
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Postby Roald » Mon 18 May 2009 6:36

Sinds zaterdag weet ik eindelijk ook waar waarschijnlijk het olie verbruik vandaan komt bij mijn 16v, dacht eerst dat het kwam door de bekende uitdrogende kleprubbers.

Op de brug bij autohaag zag ik duidelijk dat er rechts onder bij de motor nogal een berg gelekte olie, volgens de monteur lijkt het op een lekke klepdeksel pakking, echter aan de bovenkant van het blok issie weer keurig droog.

Hij had het er over dat de F7P een dubbel klepdeksel heeft ?!?
iemand iedee-en ?

Edit: blijkt inderdaad zo te zijn,dat de F7P zo'n klepdeksel constructie heeft.
Morgen eens kijken of het daar ook daadwerkelijk vandaan komt, zo ja dan is het een easy fix en is het olieverbruiken ook meteen afgelopen, word vervolgd!

Werkplaatshandboek ook onderweg, thx Jacques!
Roald
 
Posts: 1738
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Ronald1916V » Mon 18 May 2009 15:34

Roald wrote:Sinds zaterdag weet ik eindelijk ook waar waarschijnlijk het olie verbruik vandaan komt bij mijn 16v, dacht eerst dat het kwam door de bekende uitdrogende kleprubbers.

Op de brug bij autohaag zag ik duidelijk dat er rechts onder bij de motor nogal een berg gelekte olie, volgens de monteur lijkt het op een lekke klepdeksel pakking, echter aan de bovenkant van het blok issie weer keurig droog.

Hij had het er over dat de F7P een dubbel klepdeksel heeft ?!?
iemand iedee-en ?

Edit: blijkt inderdaad zo te zijn,dat de F7P zo'n klepdeksel constructie heeft.
Morgen eens kijken of het daar ook daadwerkelijk vandaan komt, zo ja dan is het een easy fix en is het olieverbruiken ook meteen afgelopen, word vervolgd!

Werkplaatshandboek ook onderweg, thx Jacques!


Er zit een pakking tussen het kleppendeksel en de nokkenaskappen inderdaad en een vloeibare pakking tussen de nokkenaskappen en cilinderkop, die laatste is niet zo makkelijk vervangen aangezien de nokkenassen dan los liggen..
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5546
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Postby Roald » Mon 18 May 2009 16:17

Hey Ronald,

Daar was ik via Jacques immiddels ook achter gekomen helaas :-(

Tis idd een flinke klus om het weer voor elkaar te krijgen, goed gezien er toch een ander blok (2.0) volgend jaar in moet gaan komen heb ik nu zoiets van laat maar zitten tot die tijd, het is al een hele poos zo en het blijft stabiel dus het zal (hopelijk) wel los lopen.
Roald
 
Posts: 1738
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Roald » Tue 19 May 2009 20:23

Kleine update:

Vandaag het laguna lipje binnen gehad, zaten aardig wat krassen op maar goed de schuurmachine er overheen gegooid om de krassen er uit te schuren.
Daarna met hitte bestendige lak gespoten welke een mooie matte finish geeft alsof het nieuw plastic/rubber achtig iets is.
Ben niet geheel ontevreden met het resultaat ziet er opzich netjes uit, nog ff een kleine test fit gedaan en paar :foto: gemaakt.


Lip na het schuren&spuiten:

Image


Even passen, moest foto tegen de zon in maken, ging de auto er niet voor verplaatsen :lol:
Alleen de schilders tape was zo gaar als wat die hield het maar een paar seconde, te laat alweer met de foto dus

Image

Morgen de Lip definitief monteren, is het to do lijstje met 2 punten korter zowaar.
Roald
 
Posts: 1738
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Johan Hogervorst » Tue 19 May 2009 20:34

Ziet er netjes uit! Lip staat niet slecht op een renault 19 haha.

Witte mistlampen staan trouwens net even wat netter zo te zien op een blauwe, heb je nog ene pb gestuurd hierover. (Y)

Btw, je bent welkom om dat subje eens te horen en te voelen eventueel haha. :grin:
Johan Hogervorst
 
Posts: 1743
Joined: Wed 23 Jul 2008 10:29
Location: Zuid Limburg

Postby Martijn 16v » Tue 19 May 2009 21:19

Netjes :)

Heb zelf ook een laguna lip gemonteerd.. een nieuwe trouwens maar dat maakt verder ook niks uit..
Om hem er echt mooi onder te krijgen zal ik de bumper demonteren en die om een vlakke ondergrond om hem dan op maat te maken..

Zit je wel even bij als je hem echt netjes wil hebben |:


zo dus
Martijn 16v
 
Posts: 89
Joined: Sat 7 Oct 2006 17:52

Postby Roald » Tue 19 May 2009 21:29

Die zit er mooi strak onder (Y) bij jouw (de hele auto trouwens ook btw)
Thx voor de tips maar heb de mazzel dat deze al op maat is voor een 19.
Gaten zitten ook al goed dus in principe is het de torxjes van de originele lip losdraaien en deze er onder schroeven :D
Roald
 
Posts: 1738
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Tom » Wed 20 May 2009 8:49

Is de lip nog een beetje flexibel na die lakbeurt? flexibel rubber spuiten is namelijk niet echt zinnig in mijn ogen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Roald » Wed 20 May 2009 9:04

Lip is nog prima flexibel en de verf breekt ook niet, hittebestendige verf kan heel veel hebben, hecht overal aan en brokkelt ook niet af.
Is ook prima als primer te gebruiken om een eerste hechtlaag op een object te maken qua eigenschappen van de verf.

Gewone 'lak' zal inderdaad slecht er op hechten en gaan breken, bovendien krijg je met gewone lak geen matte maar minimaal zijdeglans finish wat je niet wil op zo'n lip gewoon weg omdat het niet mooi is.
Roald
 
Posts: 1738
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Roald » Mon 25 May 2009 9:29

Goed de kogel moet zo langzamerhand maar eens door de kerk gaan wat betreft meer vermogen en vooral meer koppel onderin bij de 19 16v.

Had eerst een wild plan om er een F4R in te gaan hangen maar goed dat brengt teveel gezeur met zich mee om het allemaal aan de praat te krijgen in een 19 16v.

Dus dan toch maar voor een F7R gaan uit de Megane 1 Coupe.
Nu heb je 2 type's daarin de 2.0 16v F7R met 150 Pk/185 Nm en de IDE versie met 140Pk (103kw) en 200Nm.

Vraag 1

Wat ik begrepen heb van jaqcues is dat de IDE versie ook een aardig grillig koppel verloop heeft zoals de F7P, alleen kan ik hier weinig informatie over vinden via de search functie op het forum of via google etc.

vraag 2

Nu heb ik een F7R 710 gevonden alleen ben ik er niet helemaal zeker van of dit nou de goede versie is.

Vraag 3

Ook al levert de 2.0 F7R +13 PK en 27 Nm meer dan de F7P, echter is mijn einddoel eigenlijk om rond de +/- 170 PK en 200Nm uit te komen, Wat is de beste weg om dat doel te halen, heb hier verschillende topics over gelezen
Maar vind het moeilijk een keuze te maken, wil de motor in iedergeval atmosferisch houden en als het even kan lekker veel koppel onderin te houden.

Tot zover voor even, hopelijk kunnen wat mensen hier een zinnig antwoord op geven (vast wel toch :D )
Roald
 
Posts: 1738
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Patrick RS » Mon 25 May 2009 9:43

ik zou niet gaan voor de 2.0 16v ide maar voor de oude 2.0 16v. Die schijne beter te zijn.
User avatar
Patrick RS
Moderator
 
Donateur
Posts: 14762
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 275

Postby Roald » Mon 25 May 2009 9:52

Patrick.B wrote:ik zou niet gaan voor de 2.0 16v ide maar voor de oude 2.0 16v. Die schijne beter te zijn.


Dat heb ik inderdaad ook begrepen maar ik weet dus niet het exacte motor type nummer.
Kan dus aan een F7R 710 komen voor een redelijk bedrag maar vraag me dus af of die 710 versie nou de goede 2.0 16v is of die nare ide versie.
In het kort wat is dus de exacte aanduiding van de 'goede' F7R :D
Roald
 
Posts: 1738
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Christian » Mon 25 May 2009 10:04

zie rtc martkplaats :grin:
Christian
 
Posts: 4046
Joined: Wed 19 Jun 2002 13:30
Location: Oldenzaal (Twente)

Postby canonballman » Mon 25 May 2009 10:13

Roald wrote:
Patrick.B wrote:ik zou niet gaan voor de 2.0 16v ide maar voor de oude 2.0 16v. Die schijne beter te zijn.


Dat heb ik inderdaad ook begrepen maar ik weet dus niet het exacte motor type nummer.
Kan dus aan een F7R 710 komen voor een redelijk bedrag maar vraag me dus af of die 710 versie nou de goede 2.0 16v is of die nare ide versie.
In het kort wat is dus de exacte aanduiding van de 'goede' F7R :D


Heb net een megane coupe gesloopt met de normale 2.0 16v. Zal straks kijken welke code die motor heeft. en nee, niet te koop :wink:

Ik zou die IDE ook lekker links laten liggen, allemaal van die hypermoderne techniek, die, Reno kennende, allemaal kapot gaat....
canonballman
 
Posts: 4221
Joined: Thu 26 Jul 2001 0:00
Location: Hilvarenbeek

Postby canonballman » Mon 25 May 2009 10:14

En als je het goed doet koop je ook een complete kabelboom erbij (het beste koop je een complete (schade)auto, echt waar) dan hoef je niet heel de motor om te bouwen, en heb je geen verdelerkap meer nodig.
canonballman
 
Posts: 4221
Joined: Thu 26 Jul 2001 0:00
Location: Hilvarenbeek

Return to Projecten



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron