Restauratie 5GT Turbo / Nieuwe Clio erbij

Vertel hier alles over je project.

Re: 5GT Turbo restauratie, we gaan weer verder..

Postby paratroeper » Wed 30 Oct 2013 20:39

@Abel, hij was inderdaad een golfplaatje. Heb het gelukkig voor 85% zelf uit gekregen de rest zou een klein likje plamuur nodig hebben.. ( moet toch geplamuurd worden ivm afgeslepen punt lassen ) :)

Vandaag weer even lekker bezig geweest.. Binnendorpel en buiten dorpel zitten erin.
Morgen de kriksteun, klein stukje wielkast en een stukje bodemplaat vervangen. Daarna alleen nog de achteras ophanging en wat kleine roest plekjes achter en de GTT is roest vrij (L)

Image
Image
Image

En het kriksteuntje linksvoor, beetje roestig ala rot haha (0)

Image
paratroeper
 
Posts: 993
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby Abel » Wed 30 Oct 2013 22:11

super goed bezig! (Y)
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby Jacob Priem » Wed 30 Oct 2013 22:56

Mooi project !!
User avatar
Jacob Priem
 
Donateur
Posts: 1674
Joined: Mon 21 May 2007 18:34

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby Merijn » Thu 31 Oct 2013 8:50

Echt respect voor je doorzettingsvermogen... (Y)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31486
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby Willem-Jan » Thu 31 Oct 2013 19:44

Je hebt straks bijna een compleet nieuwe auto qua plaatwerk :worship:
Dit wordt weer een fantastische GTT 8)
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5601
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Megane RS Grand Tour

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby paratroeper » Thu 31 Oct 2013 20:36

Dank alleen! Dit geeft me weer motivatie :lol:

Vandaag ook weer bezig geweest, kriksteun lv, bodemplaat links zijn ook klaar. Morgen gaan we helaas niks doen moet namelijk richting het ziekenhuis ala kaak chirurg (N)

dit is nog het todo list van de roest:

- Wielkast lv 2x plekjes lassen
- A stijl vliegroest verwijderen
- tunnel bodemplaat vliegroest verwijderen
- achteras ophanging la vervangen
- vliegroest achterzijde bodemplaat verwijderen

En dan is de carrosserie zo goed als roest vrij en klaar om een aantal behandelingen te krijgen waaronder:

- RX-5 lijnolie
- Carrosserie kit aanbrengen
- RX-7 hollow wax
- RX-5 + RX-10 bodemplaat behandeling
- Complete tectyl behandeling

Foto van vandaag,
Image

Als dit allemaal gereed is, gaat de achteras en subframe naar de straler / poedercoater.
En kan ik ondertussen beginnen aan de revisie van het motorblok :bang:
paratroeper
 
Posts: 993
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby Martijn Kool » Thu 31 Oct 2013 21:58

je pakt wel door, knap hoor.

ik zie ingezoomd ook nog de deurstijl bovenaan aan de scharnierzijde wat roest zitten. dat is geen vliegroest. ik zou dat ook even aanpakken (het is niet helemaal fris zo te zien), of bedoel je dat met vliegroest a stijl?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby paratroeper » Thu 31 Oct 2013 23:42

Dank Martijn! Ja klopt dat plekje bedoel ik. Andere kant was precies hetzelfde en dat was met slijpen helemaal weg. Maar dat zal wel tegen zitten aan deze kant (0)
paratroeper
 
Posts: 993
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby Wouter » Sat 2 Nov 2013 8:49

Goed bezig (Y) (Y)
Wouter
Über-Spammer
 
Posts: 14527
Joined: Sun 21 Aug 2005 19:50
Location: Nieuw Vennep

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby Droes Junior » Sat 2 Nov 2013 9:44

knap werk (Y)
5 Alpine Turbo
User avatar
Droes Junior
 
Donateur
Posts: 750
Joined: Sun 18 Jun 2006 11:45
Location: België
Car: R5 Alpine Turbo

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby paratroeper » Sun 8 Dec 2013 21:11

Laatst een vermogens meting gedaan met de Clio.. ben erg tevreden voor dit toch kleine bommetje (0)

Motor: 1,4 16v
Orgineel: 98 Krukas pk, 107 Nm
Nu: 113,2 krukas pk (101 Wiel pk ), 129.4 Nm

En dat alleen met een K-tec uitlaat systeem en een pipercross cold air intake 8)
Geen idee of het precies klopt, maar ik ben er blij mee (0)


paratroeper
 
Posts: 993
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby Wouter » Sat 14 Dec 2013 11:50

Goed bezig!
Wouter
Über-Spammer
 
Posts: 14527
Joined: Sun 21 Aug 2005 19:50
Location: Nieuw Vennep

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby Abel » Sat 14 Dec 2013 14:35

Hoe staat het met de 5?
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby Merijn » Sun 8 Jun 2014 22:51

Is er nog nieuws?? :-D
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31486
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby Merijn » Sat 6 Sep 2014 19:45

Het is al 10 maanden akelig stil rondom dit project! Spreekt iemand Rick nog wel eens?
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31486
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby antoine » Sun 7 Sep 2014 6:44

Hij heeft je reactie gelezen denk ik ;-) Misschien heeft hij geen zin meer om hier te reageren, wie weet?
antoine
 
Posts: 7732
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby paratroeper » Sun 7 Sep 2014 10:52

Ha, ja dat klopt helemaal Merijn! Ben van plan om in oktober de laatste dingen te lassen aan de 5.
Daarna gaat hij naar me schuur toe waar ik de carrosserie verder ga afwerken aan de onderkant en motorruimte.

Helaas weinig tijd gehad ( andere hobby weer opgepakt )
Maar ik heb hem nog wel en hij gaat niet weg :D
paratroeper
 
Posts: 993
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby Merijn » Sun 7 Sep 2014 16:49

Top!! (Y) Goed om te horen! Hou ons op de hoogte. :-)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31486
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby paratroeper » Wed 29 Jul 2015 20:06

vandaag weer de stoute schoenen aangetrokken en de Renault weer op de brug gezet.
Heb alleen nog een stukje plaatwerk nodig, bij Renault niet meer leverbaar, misschien dat jullie het hebben liggen toevallig?

Het gaat on het stuk plaatwerk ( op de foto rechts ) waar je het stuk plastic inzet voor je achterbumper... wie o wie heeft deze liggen?

Image
paratroeper
 
Posts: 993
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby Willeon de Zoete » Thu 30 Jul 2015 12:47

Ik heb nog een rollende gtt carrosserie staan voor 250 euro. En ook nog een sloper/donor, maar dus nog niks los.
User avatar
Willeon de Zoete
 
Donateur
Posts: 7020
Joined: Mon 9 Jul 2007 18:40
Location: Ruinerwold

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby paratroeper » Sun 2 Aug 2015 17:40

Ok thnx voor de reply Willeon, als ik nergens iets kan krijgen hoor je van me :smile:
paratroeper
 
Posts: 993
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby okido » Mon 3 Aug 2015 18:04

Bedoel je zo iets:
Image

9 Cent de kilo, afronden naar beneden op de hele euro :grin:
User avatar
okido
 
Donateur
Posts: 381
Joined: Fri 27 Feb 2015 13:32
Location: Alkmaar
Car: Renault Rodeo Turbo

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby paratroeper » Mon 3 Aug 2015 18:08

Yep die bedoel ik! :grin:
paratroeper
 
Posts: 993
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby okido » Tue 4 Aug 2015 5:29

Kan je er iets mee of zoek je nieuw?
User avatar
okido
 
Donateur
Posts: 381
Joined: Fri 27 Feb 2015 13:32
Location: Alkmaar
Car: Renault Rodeo Turbo

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby paratroeper » Tue 4 Aug 2015 20:14

Nieuw zijn ze helaas niet meer te krijgen, dus heb wel interesse erin.
Kan je hem eventueel eruit slijpen en opsturen? Of moet ik dat zelf doen?
paratroeper
 
Posts: 993
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby Sven 5 A T (VLIEGTEUG) » Tue 4 Aug 2015 20:17

Als je hem er zelf uitslijpt lijkt me dat het onhandig is om dan op te sturen :D :grin: :smile:
Kan je hem beter zelf meenemen :smoke:
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
User avatar
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
 
Donateur
Posts: 6133
Joined: Thu 10 Jan 2002 0:00
Location: Heiloo

Re: 5GT Turbo restauratie, Carrosserie bijna hard

Postby paratroeper » Tue 4 Aug 2015 20:22

Doelde meer erop dat hij hem eruit slijpt en opstuurt, of ik hem zelf eruit moet slijpen al is Alkmaar niet helemaal in de buurt van Utrecht :(
paratroeper
 
Posts: 993
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Re: Restauratie 5GT Turbo, cas hard tijd voor tectyl

Postby Sven 5 A T (VLIEGTEUG) » Tue 4 Aug 2015 20:46

Klein uurtje !
Is een peuleschil !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
User avatar
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
 
Donateur
Posts: 6133
Joined: Thu 10 Jan 2002 0:00
Location: Heiloo

Re: Restauratie 5GT Turbo, cas hard tijd voor tectyl

Postby okido » Wed 5 Aug 2015 6:15

Het zit op een rotplek om het met een 125 mm slijptol eruit te halen. Als je het zelf slijpt kan je ook bepalen wat je slijpt.

Alternatief is de achterkant op een aanhangertje en meenemen.

De voorkant en het dak zijn al weg:
Image

Als het echt een probleem wordt, wil ik wel een poging wagen.
User avatar
okido
 
Donateur
Posts: 381
Joined: Fri 27 Feb 2015 13:32
Location: Alkmaar
Car: Renault Rodeo Turbo

Re: Restauratie 5GT Turbo, cas hard tijd voor tectyl

Postby paratroeper » Wed 5 Aug 2015 9:22

Hmm oke, heb helaas geen auto met trekhaak tot beschikkig. Ik kan het wellicht nog even
Rondvragen bij mij in de buurt.. Anders zal ik waarschijnlijk zelf wel komen en hem eruit slijpen.

Je hoort nog van me! 8)
paratroeper
 
Posts: 993
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Re: Restauratie 5GT Turbo, cas hard tijd voor tectyl

Postby Chris » Thu 6 Aug 2015 7:38

@ Okido, wat was het kenteken van die GT Turbo?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
User avatar
Chris
Erelid - Moderator - RvT
 
Donateur
Posts: 21995
Joined: Sat 3 Mar 2001 0:00
Location: NL

Re: Restauratie 5GT Turbo, cas hard tijd voor tectyl

Postby okido » Thu 6 Aug 2015 9:35

Chris wrote:@ Okido, wat was het kenteken van die GT Turbo?


JV-RB-71
User avatar
okido
 
Donateur
Posts: 381
Joined: Fri 27 Feb 2015 13:32
Location: Alkmaar
Car: Renault Rodeo Turbo

Re: Restauratie 5GT Turbo, cas hard tijd voor tectyl

Postby Chris » Thu 6 Aug 2015 12:55

Dank!

Image

Kwam al voor in het register. Kenteken heb je gehouden?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
User avatar
Chris
Erelid - Moderator - RvT
 
Donateur
Posts: 21995
Joined: Sat 3 Mar 2001 0:00
Location: NL

Re: Restauratie 5GT Turbo, cas hard tijd voor tectyl

Postby okido » Fri 7 Aug 2015 5:55

Nee, heb ik gisteren sloopverklaring voor verstuurd naar RDW.
User avatar
okido
 
Donateur
Posts: 381
Joined: Fri 27 Feb 2015 13:32
Location: Alkmaar
Car: Renault Rodeo Turbo

Re: Restauratie 5GT Turbo, cas hard tijd voor tectyl

Postby paratroeper » Fri 7 Aug 2015 16:22

Vandaag weer even bezig geweest, achteras + subframe gedemonteerd.. kunnen we overal makkelijk bij.
Na het weekend gaan we verder met de bodemplaat te behandelen daarna kan het feest beginnen met de remleidingen maken >)

Image
Image
paratroeper
 
Posts: 993
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Return to Projecten



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group