Bozo's 182

Vertel hier alles over je project.

Postby bozothenutter » Wed 5 Jun 2013 12:03

ben ik gek als ik de HRC van bovenaf wil vervangen?

accu eruit en ECU opzij?

dan moet ik er toch bij kunnen?


of is via de wielkast beter?










Oops pics zijn een beetje groot......
en nu alleen links....
en gelukt....
Last edited by bozothenutter on Wed 5 Jun 2013 12:19, edited 1 time in total.
bozothenutter
 
Posts: 670
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45

Postby Geert » Wed 5 Jun 2013 12:14

via boven lijkt me prima te doen.

Ik zie trouwens dat je met een rs2 inlaat spruitstuk rijd. Deze schijnt een leuke prestatie winst te geven. Heb je hem wel laten mappen daarna?
Geert
 
Posts: 3873
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby bozothenutter » Wed 5 Jun 2013 12:22

yup, grafiek staat eerder in de topic...169 aan de wielen en koppel zo plat als een pannekoek. :D

zag dat het grafiekje foetsie was.....staat er nu weer wel.
bozothenutter
 
Posts: 670
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45

Postby LuukRS » Wed 5 Jun 2013 17:56

Je lijkt er idd goed bij te kunnen, misschien een domme vraag maar vervang je de HRC omdat hij aan vervanging toe is of omdat je ren druk mist ivm de Brembo schijven ?
User avatar
LuukRS
 
Donateur
Posts: 910
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Location: Beverwijk NH
Car: Meerderen Renault's

Postby bozothenutter » Wed 5 Jun 2013 18:16

Niet zozeer remdruk, meer rem dosering.
Dosering lijkt nu meer pedaalbeweging afhankelijk te zijn.
Met de nieuwe hrc (zelfde maar als de R26/197/200) zou het beter moeten zijn.
En ik hou gewoon van klooien aan de auto. :grin:
bozothenutter
 
Posts: 670
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45

Postby Tiemen » Wed 5 Jun 2013 18:25

Gaaf Bakkie. Mooie upgrade ook die brembo's!
Tiemen
 
Posts: 125
Joined: Mon 25 Jul 2011 10:58

Postby bozothenutter » Thu 6 Jun 2013 7:18

Nog een vraagje...

weet iemand een goedkoop adresje voor de pennen van die bremboklauwen....begrijp dat ze het verwijderen nogal eens niet overleven
Last edited by bozothenutter on Thu 6 Jun 2013 13:55, edited 1 time in total.
bozothenutter
 
Posts: 670
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45

Postby Tiemen » Thu 6 Jun 2013 13:46

Ik heb ze van ebay. brakeparts ofzo
Tiemen
 
Posts: 125
Joined: Mon 25 Jul 2011 10:58

Postby bozothenutter » Thu 6 Jun 2013 14:04

tnx, nog goeie/slechte ervaringen met imitatie?

ik zie ze van rond de 35 pond en 16 pond...neem aan dat de laatste imitatie is.
bozothenutter
 
Posts: 670
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45

Postby Tiemen » Fri 7 Jun 2013 11:31

ze roesten allemaal vast:P Ik heb die van 16 pond, hou ze goed vet en ze komen er weer makkelijk uit.
Tiemen
 
Posts: 125
Joined: Mon 25 Jul 2011 10:58

Postby bozothenutter » Thu 27 Jun 2013 7:24

as maandag eindelijk de HRC monteren en een veeel lager stoelframe


en vanochtend nog een mooide 'mod' gehad op m'n auto....44km/h te hard.... :-(
bozothenutter
 
Posts: 670
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45

Postby Adinsx » Thu 27 Jun 2013 7:37

Dat wordt een dure foto dan...

Voor of na correctie, want als het 44 km/u te hard ná correctie is dan komt er een kruisje achter je naam en kun je de komende twee jaar rustig aan gaan doen.
Tenzij je graag fietst (0)

Het goedkoopste tarief voor 44 te hard (39 ná correctie) is op de snelweg en dat kost al 390,- :(
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby bozothenutter » Thu 27 Jun 2013 7:57

na correctie...was een motoragent......

ga nog wel de docs opvragen, als het geen geijkte motor was moet er een dubbele correctie af

Hmmm...dat wordt twee jaar lang cruisecontrol dan maar.....ga ik dan eindelijk meer dan 1:10 rijden?
bozothenutter
 
Posts: 670
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45

Postby Adinsx » Thu 27 Jun 2013 8:30

44 na correctie aii....

Op de snelweg dan? Of buiten bebouwde kom? Het gaat in ieder geval via de officier lopen en dat zijn dure jongens.

Inderdaad moet er een dubbele correctie vanaf, dus lekker alle documenten WOB'en. Succes ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby Daan2D » Thu 27 Jun 2013 12:47

Geeft de nieuwe hrc het gewenste effect?
Balen van de boete maar dat hoort er zo nu en dan eenmaal bij
Racing is the best way to convert money into noise
User avatar
Daan2D
 
Donateur
Posts: 2250
Joined: Sat 14 Apr 2007 13:06
Location: Limburg
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Postby bozothenutter » Thu 27 Jun 2013 13:15

ga hem er maandag inzetten, zal ook wat pics maken en een howto schrijven......
bozothenutter
 
Posts: 670
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45

Postby JDclio » Tue 2 Jul 2013 19:49

ff een vraagje over je remmen..

Ik heb zelf de remklauwen van een Clio RS liggen, die dus ook groter zijn als mijn huidige (Clio 1.6). Hoe heb jij het afstandsverschil van je originele klauwen naar de bevestigingspunten van je nieuwe klauwen gecompenseerd?

en, aii hoge boete! Ik wil je niet laten schrikken ofzo, maar ik ben vorig jaar ook door een motoragent aan de kant gezet, dit was wel op een 80km/h weg, maar bij een snelheid (correctie er al af) van 42km/h te hard mocht ik het fijne bedrag van €480!!! bijdragen aan onze staatsschuld.
JDclio
 
Posts: 162
Joined: Mon 12 Nov 2012 20:19
Location: Dongen

Postby bozothenutter » Thu 4 Jul 2013 7:50

nou de HRC is een fail.... :-(

de flens van de HRC van een 197 staat diagonaal, die van een 182 horizontaal en is kleiner. en de grote flens is net niet groot genoeg om nieuwe gaten te boren.
ook kwam ik er achter dat mijn originele HRC 2x M12x1 aansluitingen heeft ipv 1x M10 en 1x m12....beetje vreemd.

verder wel lekker aan de auto geprutst, de ori achterdempers en veren er weer opgezet vanwege een garantie kwestie, DS2500 in de voorklauwen.
en het lagere stoelframe gemonteerd.

ontzettende problemen gehad met het ontluchten, pas toen we druk op de HRC zetten EN pompten wou rechts achter ontluchten.

DS2500 even ingereden op een bouwterrein....beetje vreemde blikken gekregen, maar geheel volgens instructie optrekken en remmen tot je ze kan ruiken....laten afkoelen en een paar keer herhalen....remt nu als een tiet!

heeft ATE een site waar je op specs een HRC kan uitzoeken?...of is dit een droom?

kan je een HRC laten opboren?...dan zou ik de interne delen kunnen overzetten?
bozothenutter
 
Posts: 670
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45

Postby Martijn Kool » Thu 4 Jul 2013 14:46

hoe groot is je huidige? en hoe groot is de nieuwe?

je zou er een 23.6mm hoofdremcilinder op kunnen zetten met 4 aansluiten en 2 afdoppen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby bozothenutter » Thu 4 Jul 2013 18:28

Hmmmmm, dat zou bijna dezelfde winst geven.
Zou dit een probleem geven met esp enzo?
Uit welke wagen/type haar deze hrc?
bozothenutter
 
Posts: 670
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45

Postby Entity_Razer » Thu 4 Jul 2013 19:28

Laguna 1 zonder ABS dacht ik.
Entity_Razer
 
Posts: 260
Joined: Tue 8 Feb 2011 21:19

Postby bozothenutter » Fri 5 Jul 2013 17:17

Gaat dat werken met abs en esp?
bozothenutter
 
Posts: 670
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45

Postby bozothenutter » Mon 8 Jul 2013 7:47

JDclio wrote:ff een vraagje over je remmen..

Ik heb zelf de remklauwen van een Clio RS liggen, die dus ook groter zijn als mijn huidige (Clio 1.6). Hoe heb jij het afstandsverschil van je originele klauwen naar de bevestigingspunten van je nieuwe klauwen gecompenseerd?



kan ik je helaas niet mee helpen.....ik heb een setje gekocht waar de brackets bij zaten.
gewoon monteren zonder blokken, en dan meten wat je nodig hebt?
bozothenutter
 
Posts: 670
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45

Postby Entity_Razer » Mon 8 Jul 2013 8:15

zou geen probleem mogen zijn met ESP en ABS.

Wel zoals martijn zegt er dan 2 afsluiten en als je 2 aansluitingen hebt neem je er 1 vooraan en 1 achteraan de remcilinder, niet beide vooraan of achteraan.
Entity_Razer
 
Posts: 260
Joined: Tue 8 Feb 2011 21:19

Postby bozothenutter » Tue 9 Jul 2013 9:35

zojuist m'n eerste trackday geboekt, via een kennis

via ANR van 08:00 t/m 13:00 inclusief instructie op Zandvoort

27 juli
Last edited by bozothenutter on Tue 9 Jul 2013 9:45, edited 1 time in total.
bozothenutter
 
Posts: 670
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45

Postby Adinsx » Tue 9 Jul 2013 9:39

eerst een zeker niet je laatste want je zal meteen de volgende boeken denk ik.

Waar ga je rijden?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby bozothenutter » Tue 9 Jul 2013 9:48

als het goed is niet nee... :smile:

ben benieuwd hoe het is om dichter bij de limiet te rijden...zonder de kinderstoeltjes... :grin:
bozothenutter
 
Posts: 670
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45

Postby Chris » Tue 9 Jul 2013 10:12

Heel verslavend! (Y)
Alvast heel veel plezier! :p

PS, kun je ook kiezen om een auto te huren?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
User avatar
Chris
Erelid - Moderator - RvT
 
Donateur
Posts: 21995
Joined: Sat 3 Mar 2001 0:00
Location: NL

Postby bozothenutter » Tue 9 Jul 2013 11:28

Ja, kan ook.
Geen idee wat de kosten zijn.....
bozothenutter
 
Posts: 670
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45

Postby Chris » Tue 9 Jul 2013 12:04

Ik kon toen, bij de licentie-cursus, voor € 500,- extra een Ibiza/E36 huren.
Uiteraard niet gedaan, eigen auto is leuker/leerzamer, maar achteraf hadden we het wel moeten doen.

Het is het overwegen zeker waard. (Y)

Ik weet natuurlijk niet wat de exacte opzet van jouw dag is. Eigen auto beter leren kennen óf gewoon lekker knallen... :)

hier mijn verslagje
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
User avatar
Chris
Erelid - Moderator - RvT
 
Donateur
Posts: 21995
Joined: Sat 3 Mar 2001 0:00
Location: NL

Postby bozothenutter » Tue 9 Jul 2013 13:12

eerst maar eens de eigen auto leren kennen...

waarom zeg je hadden we wel moeten doen?....schade gereden?

voorbandjes zijn bijna op de slijtage markers (ong1mm erboven)

daarna eens zien of ik een extra setje velgen erbij neem.....
bozothenutter
 
Posts: 670
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45

Postby Chris » Tue 9 Jul 2013 15:02

Uiteraard heb je veel zelf in de hand... Ik blies mijn koppakking eruit (zie linkje naar verslag) en mijn kameraad vloog de vangrail in met zijn 911.

Van de 35 deelnemers reden er 3 met de eigen auto mee.

Er werden ook aardig wat BMW's & Seat's afgeschreven...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
User avatar
Chris
Erelid - Moderator - RvT
 
Donateur
Posts: 21995
Joined: Sat 3 Mar 2001 0:00
Location: NL

Postby Adinsx » Tue 9 Jul 2013 15:58

Ligt het aangehouden tempo dan echt richting de limiet, of is het vooral overschatting van de deelnemers waardoor ze de boel in puin rijden?

Ik moet die licentie ook nog eens gaan halen, maar voor nu vind ik het nog wat te kostbaar. Hoe dan ook, circuitrijden is verslavend, of het nu tijdens een vrij rijden dag is, of werkgerelateerd. Gas dr'op en daarbij je verstand behouden geeft de meeste lol :)

Bedenk je ook zeker dat je niet zelf schade hoeft te rijden om schade te hebben. Al zal dat met zo'n georganiseerde dag wel meevallen.

*er waren vroeger van die HTS Circuitdagen dat je je best deed een achterbumper eraf te trekken. :D *
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby Jonh » Tue 9 Jul 2013 17:49

Ik heb ook ingeschreven voor de circuittraining op Zandvoort op 27 juli. Is trouwens van Driving-Fun. Eerste 2 uur is instructie rijden met een instructeur en de laatste 2 uur is vrij rijden maar alleen voor de deelnemers van de training. Je kan het nooit uitsluiten natuurlijk maar ik denk dat het redelijk veilig is wat schade betreft.

Ik heb de training gekozen omdat ik nog nooit op Zandvoort gereden heb.
User avatar
Jonh
 
Donateur
Posts: 493
Joined: Fri 15 Mar 2013 20:09
Location: Voorburg
Car: Twingo RS Gordini,R8

Postby bozothenutter » Tue 9 Jul 2013 18:01

@adsinx.....toch niet de hts autotechniek in apeldoorn.....heb ik ook nog een blauwe maandag op gezeten.

@Jonh gezellig, iemand uit dezelfde stad!
bozothenutter
 
Posts: 670
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45

Return to Projecten



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group