Luuk's Clio 1.8 16V rusty racer

Vertel hier alles over je project.

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby LuukRS » Mon 2 Jun 2014 17:56

Bedankt voor de complimenten, het ruikt nog wel sterk na verf maar de vervliegt wel in de loop van de week haha

Even een foto van gisteren op de meeting van de Clioclub
Image
User avatar
LuukRS
 
Donateur
Posts: 910
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Location: Beverwijk NH
Car: Meerderen Renault's

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby larsdijkstra » Mon 2 Jun 2014 18:50

(Y)
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Renault Megane 2.0 16v F7R 1999 HB
larsdijkstra
 
Donateur
Posts: 1349
Joined: Fri 28 Dec 2012 12:31
Location: Twello

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby Tom » Mon 2 Jun 2014 20:27

mooi laag zo (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby Arco » Mon 2 Jun 2014 21:26

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18256
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby MartijnG » Tue 3 Jun 2014 5:55

Toch wel erg lekker, zo'n zwarte 16v 8)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 10003
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby Haas » Tue 3 Jun 2014 6:32

Hoeveel camber heb jij er voor op staan, Luuk?
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby Daan2D » Tue 3 Jun 2014 7:42

Mooi laag! Schreeuwt wel om willie breedte ;-)
Racing is the best way to convert money into noise
User avatar
Daan2D
 
Donateur
Posts: 2250
Joined: Sat 14 Apr 2007 13:06
Location: Limburg
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby Willeon de Zoete » Tue 3 Jun 2014 9:56

Mooie racert zo!
User avatar
Willeon de Zoete
 
Donateur
Posts: 7020
Joined: Mon 9 Jul 2007 18:40
Location: Ruinerwold

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby derbimarcel » Tue 3 Jun 2014 10:08

Daan2D wrote:Mooi laag! Schreeuwt wel om willie breedte ;-)


Zitten RS fussee's onder dus staat al 10mm per kant breder, slecht te zien door het camber.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
User avatar
derbimarcel
 
Donateur
Posts: 843
Joined: Fri 2 Jul 2010 20:20
Location: zwartewaal

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby Daan2D » Tue 3 Jun 2014 10:58

derbimarcel wrote:
Daan2D wrote:Mooi laag! Schreeuwt wel om willie breedte ;-)


Zitten RS fussee's onder dus staat al 10mm per kant breder, slecht te zien door het camber.


Weet ik, maar de willie upgrade licht ook al klaar bij luuk (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
User avatar
Daan2D
 
Donateur
Posts: 2250
Joined: Sat 14 Apr 2007 13:06
Location: Limburg
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby LuukRS » Tue 3 Jun 2014 17:00

Haas wrote:Hoeveel camber heb jij er voor op staan, Luuk?

Geen idee heb er na het plaatsen van de RS fuse's niks aan gedaan geen uitlijning of dergelijke, het is voor circuit werk sowieso te weinig camber :smile:

Daan2D wrote:Mooi laag! Schreeuwt wel om willie breedte ;-)

Rustig aan Daan eerst maar eens knallen op het circuit heeft allemaal alweer genoeg gekost

Bedankt voor de complimenten iedereen :beer:
User avatar
LuukRS
 
Donateur
Posts: 910
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Location: Beverwijk NH
Car: Meerderen Renault's

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby Entity_Razer » Wed 4 Jun 2014 7:14

LuukRS wrote:
Haas wrote:Hoeveel camber heb jij er voor op staan, Luuk?

Geen idee heb er na het plaatsen van de RS fuse's niks aan gedaan geen uitlijning of dergelijke, het is voor circuit werk sowieso te weinig camber :smile:

Daan2D wrote:Mooi laag! Schreeuwt wel om willie breedte ;-)

Rustig aan Daan eerst maar eens knallen op het circuit heeft allemaal alweer genoeg gekost

Bedankt voor de complimenten iedereen :beer:



Te weinig camber ? :) Je moet ook niet met -5° gaan rijden hé luuk :D

Netjes aangepakt wel ! goed om te zien dat je niet bij de pakken bent blijven zitten... (Y)
Entity_Razer
 
Posts: 260
Joined: Tue 8 Feb 2011 21:19

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby LuukRS » Tue 1 Jul 2014 7:03

Nee ik weet dat na -3,5 graden het geen zin meer heeft, maar ik heb echt niet zoveel camber.

Even een vraagje, ik ben onderdelen aan het verzamelen en kopen voor Williams breedte.
Het volgende heb ik al, maar als iemand tips heeft graag.
Nieuwe aandrijfassen.
Draagarmen
Stabistang
powerflex zwart (via J-P voor een scherpe prijs (L) )voor de draagarmen en de 2 binnenste van de stabi stang, buitenste 2 komen ook 8)

Nu heb ik gelezen dat het zeer verstandig is om je spoorstangen ook te vervangen voor een williams variant, maar dan de gehele versie met kogel ?
Image
of kan het ook zonder ?
Image

En daarna uitlijnen wie weet een beetje een redelijke afstelling, hoeft niet top extreem.
Vooral de hoeveelheid uitspoor is belangrijk

Oja en is het nogdig om camber bouten te gebruiken voor originele cup dempers ?
User avatar
LuukRS
 
Donateur
Posts: 910
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Location: Beverwijk NH
Car: Meerderen Renault's

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby tutuur » Tue 1 Jul 2014 7:23

mocht je voor de spoorstangen meer lengte nodig hebben kun je ook 19 16v kogels halen, die hebben een langere schacht.
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14277
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby Geert » Tue 1 Jul 2014 10:10

ik heb meerdere keren williams breedte gebouwd met de originele 16v spoorstangen. Voor mijn gevoel houd je genoeg draad over. Als de de cup dempers monteert op een williams onderstel kom je aardig in de buurt van de 3 graden dacht ik. Camber bouten lijken me niet nodig dan.
Geert
 
Posts: 3873
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby Haas » Tue 1 Jul 2014 11:37

sterker nog... de wielen zo rechtop mogelijk gemonteerd geeft 2.5 a 3.0 graden camber...
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby Ronald1916V » Tue 1 Jul 2014 12:30

Clio 16V dempers op Williams draagarmen is perfect voor circuitgebruik inderdaad :)
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5546
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby LuukRS » Sat 16 Aug 2014 14:28

Zo die oude knar doet het weer. Er was een oud stukje koelslang dat niet meer lekker afdichten en een lekkende thermostaat huis, alles vervangen en gefixt.
Na ruim 2 maanden weer eens wat snelle meters gemaakt met dit hok, en ik was even vergeten dat hij zo hard ging :bang: :bang:

Nu heb ik even een vraagje ik heb Williams draagarmen van Steven gekocht en daar komen powerflexBLACK bussen in, wie heeft er een foto van hoe ze bevestigt moeten worden ??
De instructie is pleiten (N)
Met een of meerder foto's zou ik heel blij zijn :worship:
User avatar
LuukRS
 
Donateur
Posts: 910
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Location: Beverwijk NH
Car: Meerderen Renault's

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby Steven » Sat 16 Aug 2014 14:56

Die instructie heb je ook niets aan, dus dont worry.

Even uitgaand van het nieuwe type, dan moet je het volgende hebben:
-4x stalen bussen met een verdikking (borst)
-4x stalen pennen
-8x rubbers (als ik het goed heb)
-8x pasringen

In die draagarm heb je de oude rubbers, welke je met gemak eruit perst met pers of een grote bankschroef.
Nu heb je in je draagarm twee keer een gat wat is doorgestanst, dus aan 1 kant heb je een stuk ongelijke kraag en de andere kant is mooi vlak.
Dan moet je dus die stalen bus met de borst tegen die vlakke kant aanleggen, let op, hierbij moet je mogelijk wat wegslijpen van de omgevouwen rand van de draagarm, anders krijg je die bus er niet netjes recht in.

Officieel zou dit een fijn klemmende passing moeten zijn, maar ik heb al zo vaak gehoord van dat die bussen nogal los liggen in die draagarm (zo ook bij mij) dat je ze wel met een paar flinke proplassen moet vastzetten aan de draagarm, anders heb je kans dat je bij hard aanremmen opeens wat hoort knallen daar vooronder :p

Nouja het monteren van de rubbers en stalen pennen + ringen wijst voor zich verder, grote hamer is vaak wel gewenst :D
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby Steven » Sat 16 Aug 2014 15:03

Nou vooruit, ik heb ook nog even voor je gegoogled, hier zie je precies hoe het moet zijn:

Image
Alleen die moet je dus nog wel even goed vasthechten aan de draagarm.

Let wel op, je hebt dus ook nog het oude type met een dunne stalen bus en een groot rubber, die leverden nogal wat problemen op, zoals je hier wel kan lezen:
Ouwe meuk troubles @ cliosport.net
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby LuukRS » Sat 16 Aug 2014 15:09

Helemaal geweldig Steven :worship: :worship: en heb idd het nieuwe type met die dikke stalen bussen precies zoals je beschrijft.
Met deze uitleg komt het helemaal goed, en als ze los zitten dan word het idd even lassen geen probleem (Y)
Dan moet ik alleen nog nieuwe fusekogels en stuurstangen en dan kan de Williams zooi er eindelijk onder :smile: oja en de opvul ringen van 10mm afdraaien naar 8 mm ivm camber van de cupdempers
User avatar
LuukRS
 
Donateur
Posts: 910
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Location: Beverwijk NH
Car: Meerderen Renault's

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (Rusty Rostelli) racer

Postby Entity_Razer » Sat 16 Aug 2014 21:10

komen normaal nog 2 dikke rondellen bij (mm of 2/3 per kant) die je manu-militari erin moet MEPPEN zodra de draagarm voor in het subframe zit.

Of zo was het toch bij de R19 zijn black series powerflex'n ... valt mee als het subframe NAAST de wagen staat, geen idee als het subframe nog aan de wagen hangt. Alvast veel plezier ermee Luuk ! goeie upgrade !
Entity_Razer
 
Posts: 260
Joined: Tue 8 Feb 2011 21:19

Re: Luuk's Clio 1.8 16V racer. vraagje, probleempje, HULP

Postby LuukRS » Mon 25 Aug 2014 12:44

Bedankt Koen moet wel goed komen.

Zoals ik hier boven al een beetje liet weten ben ik bezig met de Williams spoor breedte.
Nu heb ik een paar vragen over de breedte.

1. Als ik de Williams assen plaats met de RS fuse's is 8mm opvulling bij -3.0 graden camber voldoende ?
niet dat weer mijn bakhuis finaal in 2e ligt

2. Bij de racer van Marcel las ik dat hij de stuur kogel of spoor stangen NIET had vervangen voor de Williams versie, Marcel raden wel aan om dit wel te doen.
Merijn en Haas hebben we dit wel gedaan, maar zij hebben Williams spoor stangen geplaatst.
Mijn vraag is redt je het niet met stuurkogels van een williams of 19 16V ?

En misschien dat mensen nog tips hebben waar ik op moet letten :worship:

Alvast bedankt mannen :beer:
User avatar
LuukRS
 
Donateur
Posts: 910
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Location: Beverwijk NH
Car: Meerderen Renault's

Re: Luuk's Clio 1.8 16V racer. vraagje, probleempje, HULP

Postby Steven » Mon 25 Aug 2014 13:29

Die as die schuift altijd wat heen en weer dus dat zal niet klemlopen op 1-2 [mm] naar mijn idee.
Begin gewoon met alles monteren en voel gewoon of er nog genoeg spelingen zijn, de as moet nog iets ingedrukt kunnen worden bij het inveren, als dit meer is dan 5 [mm] is, zal het snel genoeg zijn.
Voor die stuurkogels, ik had van Ronald geloof ik al eens begrepen dat er genoeg draad op de stuurkogels zit om die uit te draaien, ook dit zie je snel genoeg lijkt me.
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Re: Luuk's Clio 1.8 16V racer. vraagje, probleempje, HULP

Postby LuukRS » Thu 23 Oct 2014 10:51

Zaterdag Williams spoorbreedte erop, iedereen alvast bedankt voor de tips.
Even een vraagje over de 19 16V baksteun iemand een fototje daarvan kon zo gauw even niks vinden.
User avatar
LuukRS
 
Donateur
Posts: 910
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Location: Beverwijk NH
Car: Meerderen Renault's

Re: Luuk's Clio 1.8 16V racer. vraagje, probleempje, HULP

Postby Arco » Thu 23 Oct 2014 11:06

Zoek ff op " 4th mount gearbox 19 16V" ;-)

http://www.clio16valver.co.uk/forum/vie ... =3&t=23161

(F)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18256
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: Luuk's Clio 1.8 16V racer. vraagje, probleempje, HULP

Postby maxibaas » Thu 23 Oct 2014 11:35

Toevallig vanmorgen naar de dealer geweest voor die metalen beugel. 53 euro bruto :@ en dan moet die ook nog uit Frankrijk komen. Beste dus even een tweedehandsje scoren.

Image
maxibaas
 
Posts: 20
Joined: Wed 21 Dec 2011 17:13
Location: Nieuwerkerk
Car: Clio 1.8 16v

Re: Luuk's Clio 1.8 16V racer. vraagje, probleempje, HULP

Postby Geert » Thu 23 Oct 2014 11:37

die beugels zitten onder elke 19 en volgens mij ook onder elke clio2. Even op de sloop speuren dus.
Geert
 
Posts: 3873
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Re: Luuk's Clio 1.8 16V racer. vraagje, probleempje, HULP

Postby LuukRS » Thu 23 Oct 2014 12:31

Bedankt voor de snelle input mannen even gauw op de sloop scoren dan maar. :worship: :worship: (Y)
User avatar
LuukRS
 
Donateur
Posts: 910
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Location: Beverwijk NH
Car: Meerderen Renault's

Re: Luuk's Clio 1.8 16V racer. vraagje, probleempje, HULP

Postby Stefan85 » Sat 25 Oct 2014 15:01

En? Zit het er al onder? ;)
Stefan85
 
Posts: 236
Joined: Sat 2 Feb 2013 20:45
Location: Heesch
Car: Volvo 945 2.3 Turbo

Re: Luuk's Clio 1.8 16V racer. vraagje, probleempje, HULP

Postby LuukRS » Sat 25 Oct 2014 17:11

Alles zit eronder, morgen even wat foto's
Wie weet wat een beetje circuit waardige afstelling camber en uitspoor ?
Alle info is welkom
User avatar
LuukRS
 
Donateur
Posts: 910
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Location: Beverwijk NH
Car: Meerderen Renault's

Re: Luuk's Clio 1.8 16V racer. vraagje, probleempje, HULP

Postby Steven » Sat 25 Oct 2014 18:11

Camber tussen de -2,5 en de -3,2 graden, waarbij -2,5 handiger is als je nog veel tussenkm's maakt (ringen etc.) op -3,2 is hij wel lekker agressief met insturen :D

Sporing had ik meestal normaal staan.

Waar ga je heen trouwens? Kwikfit en profile tyrecenter zou ik niet proberen in ieder geval, bij beide (meerdere!) slechte ervaringen. Ton Weijsters op de rijkstraatweg vond ik wel ok laatste keer. (Y)
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Re: Luuk's Clio 1.8 16V racer. vraagje, probleempje, HULP

Postby derbimarcel » Sun 26 Oct 2014 9:11

Misschien niet handig voor naar de ring en op straat, Maar Raeder Motorsport zet meeste clio 2 ringauto's op -4 tot -4,5 graden.

Paul zijn 106 staat nu voor op -4,2 en 5 min uitspoor.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
User avatar
derbimarcel
 
Donateur
Posts: 843
Joined: Fri 2 Jul 2010 20:20
Location: zwartewaal

Re: Luuk's Clio 1.8 16V racer. vraagje, probleempje, HULP

Postby antoine » Sun 26 Oct 2014 11:29

Mark5t heeft een hele map met afstellingen behorende bij zijn clio, misschien heeft hij nog leuke gegevens.

Volgens een ex monteur van de Belgische Clio cup, 2,7 graden camber en sporing 0.1 graden open, de torsieas op 1 tand voorspanning (dit geld voor circuit Zolder), op Spa stond het camber op 3.5 graden.
antoine
 
Posts: 7732
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Re: Luuk's Clio 1.8 16V racer. vraagje, probleempje, HULP

Postby LuukRS » Sun 26 Oct 2014 12:06

Bedankt voor de tips over uitlijnen, nog steeds blijft alles welkom.
Wat Steven zegt over heen en weer rijden naar de ring dat zal wel blijven dus een full race afstelling zal het ook niet helemaal worden.
Zit zelf ook te denken aan 2.7 camber en uitspoor 1 graad meer dan origineel. maar voor als nog blijft het proberen en afstellen.
Ik laat hem door mijn maat afstellen bij Renault specialist Frank Mol.

Het heeft enige tijd geduurd maar de Williams spoorbreedte en cup dempers rondom is een feit.
Omdat we (de sleutel matties) wat ouder worden hadden we voor dit hufter klusje maar een brug gehuurd.
We hadden gewoon geen zin om te sleutelen op de grond en dan weer 2 keer zo lang bezig te zijn.
Zaterdag 9 uur begonnen, auto op de brug en alles los gaan halen.
Om 3 uur zat alles erop.
nieuwe Williams aandrijfassen MET opvul ring haha
Williams draagarmen, met Powerflex zwarte draagarm rubbers
Williams stabilisatorstang. met Powerflex zwart en paars
Renault Decarbon cupdempers
Eibach -50 veren
Deze week de auto nog uitlijnen en dan 2 nov testen op Zandvoort

Foto van originele breedte sorry voor de crapy kwaliteit
Image
Image

En wat foto's van hoe het nu is.
Image
Image
Image
Image
Image
User avatar
LuukRS
 
Donateur
Posts: 910
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Location: Beverwijk NH
Car: Meerderen Renault's

Return to Projecten



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group