Owkeej!
Lamp probleempje opgelost.
De vlotter heb ik ondertussen ontleed en doet het nog prima, wat oppervlakkige aanslag op de printbanen die met een Scotch brite matje terug in nieuwstaan is gebracht kon geen resultaat brengen.
de vlotter contacten had ik ook ineens terug in bling bling koper opgeschuurd maar nog steeds niet.
Dan maar terug met de multimeter erop.
Lampsignaalkabeltje gaf maar 6.2v aan en aangezien deze geen 6v VW Kever is had ik hier al een probleem.
Had ik in het verleden ook al opgemerkt maar aangezien ik totaal geen schema had en geen weet had van hoe het systeem werkt dit dan maar zo gelaten.
In ieder geval, het is een simpel gesloten contact die spanning geeft aan het dashboardlampje (tellerblok achterzijdenmiddenstekker nr2 oranje) en de masse laat doorlopen naar de stekker in de vlotter 3-polig (middenste contact oranje terug).
Eens de vlotter in de beneden positie hangt staan de vlotter contacten zodanig opgesteld dat de massa kabel (oranje) door verbonden word in de printbaan met de zwarte kabel van de vlotterstekker hierdoor dus ontstaat massa naar het chassis dus simpel.
Probleem was bij mij dat de oranje signaalkabel ergens onderweg van 12v plots naar 6v gaat.
Ik heb de kabel gevolgt van de tellerbak tot vlotter en op verschillende plaatsen gestript om te meten.
Het probleem zat in het gedeelte tussen de rechterstekker van het dash aan de deurscharnieren en de gordeloproller.
Ineens maar doorgeknipt een een nieuwe 0.75 getrokken, probleem van de baan dus.
Ikzelf heb nooit het reservelampje werkend gehad, hoe dit komt weet ik niet?
corrosie? slechte stekkerverbinding?
Ik ben er vanaf na wat denk en zoekwerk. Op naar het volgende toekomstig probleem dus!