Renault Megane RS 225 esp/asr defect en vermogensverlies

Renault Megane RS 225 esp/asr defect en vermogensverlies

Postby PG » Sat 1 Dec 2012 21:41

Ik ben uit belgië en heb gisteren de megan rs in duitsland gekocht en baal nu ENORM door het volgende probleem: 1. De auto gaat voor geen zak vooruit net alsof ie maar 120 pk ofzo heeft.
2. Als ik in hoge toeren ga (5000-7000tpm) Dan begeeft hij het en begint ie gewoon uit te bollen en komt er te staan ESP/ASR defect en er komt een lampje te staan van *service*.

Ik vind dit ongelofelijk erg want het is mijn 1st 'snelle' auto die ik koop. DUs als iemand mij verder kan helpen zou ik dit erg appreciëren.
PG
 
Posts: 2
Joined: Sat 1 Dec 2012 21:32

Postby Allepinie » Sat 1 Dec 2012 21:54

Ik denk dat je de auto het beste kunt laten uitlezen, want het kunnen meerdere dingen zijn. De foutcode zal uitwijzen wat er aan scheelt. Mag ik vragen waarom je een auto met zo'n probleem toch koopt?
Allepinie
 
Posts: 876
Joined: Fri 30 Sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Postby PG » Sat 1 Dec 2012 21:59

ik wist dat niet alles leek perfect in orde te zijn. Ik heb zelfs een testrit gemaakt maar de verkoper zei nog 'de gas niet onderduwen want de motor is koud' wat ook normaal is dus had ik dat niet echt gedaan.
PG
 
Posts: 2
Joined: Sat 1 Dec 2012 21:32

Postby Xabre » Sun 2 Dec 2012 8:28

Volgens mij heb je ergens druk verlies op het inlaat traject. Gaat hij na 5000 rpm in noodloop en wil dan niet harder dan 50km/u en de melding asr/esp defect + service lampje? Controleer alle vacuumslangen, bij mij dan was die op het gasklephuis defect (lipjes afgebroken), nieuwe gehaald en (Y)

meldingen drukverlies worden opgeslagen als: df004 (circuit druksensor drukvulling) en df079 (bekrachting kastje gemotoriseerde smoorklep)

althans dit was bij mij de oorzaak :) misschien heb je er wat aan
Xabre
 
Posts: 5507
Joined: Mon 17 Jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Postby Luco/Alpine-racer » Sun 2 Dec 2012 9:52

terug naar de verkoper gaan
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Arno17 » Sun 2 Dec 2012 17:54

Luco/Alpine-racer wrote:terug naar de verkoper gaan


Of in ieder geval kijken of je de kosten van reparatie kan regelen met hem.....dit ruikt naar de boel willens en wetens belazeren..
Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, [s]Megane dCi [s]110pk =130pk GT-line[/s], R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
 
Donateur
Posts: 4737
Joined: Sat 12 Mar 2005 16:06
Location: Hoofddorp
Car: Clio IV 0.9 tce Zen

Postby Wouter » Sun 2 Dec 2012 17:57

Xabre wrote:Volgens mij heb je ergens druk verlies op het inlaat traject.


Ik heb dat ook een keer gehad. Stekkertje niet goed terugedaan na een beurtje en na de eerste keer hard optrekken schoot ie eraf en dus in noodloop en kreeg dezelfde storing te zien

Stekkertje erop dan klaar was ie, hoop dat dit het ook is.
Wouter
Über-Spammer
 
Posts: 14527
Joined: Sun 21 Aug 2005 19:50
Location: Nieuw Vennep

Postby -jo- » Mon 3 Dec 2012 15:04

PG wrote:ik wist dat niet alles leek perfect in orde te zijn. Ik heb zelfs een testrit gemaakt maar de verkoper zei nog 'de gas niet onderduwen want de motor is koud' wat ook normaal is dus had ik dat niet echt gedaan.


Stoemen belg ! :p Zoals hierboven vermeld, ff laten uitlezen en je weet gelijk meer. Het hoeft niet direct dramatisch te zijn dus ff afwachten.

Vanwaar zijde ?
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Return to Meetings (International)



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group