ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio

ACT: Clio16V

Postby GJ » Tue 8 Apr 2008 12:15

Hier gaan we weer verder met het volgende deel. :)

Het vorige deel is hier te vinden.
User avatar
GJ
 
Donateur
Posts: 3719
Joined: Thu 30 Sep 2004 18:50
Location: Nijmegen
Car: Megane R26

Postby Jean-Paul-S » Tue 8 Apr 2008 12:28

joepieeeee :p (0)
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby canonballman » Tue 8 Apr 2008 15:32

clio's 16v zijn ruk :p
canonballman
 
Posts: 4221
Joined: Thu 26 Jul 2001 0:00
Location: Hilvarenbeek

Postby MartijnG » Tue 8 Apr 2008 15:55

Owjee, frustraties Reinier? :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9996
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Cleaned_Clio_16v » Tue 8 Apr 2008 16:08

Even wat vraagjes.
Klopt het dat grand prix koplampen witter zijn dan de normale 16v's?
Zijn de luchtfilter adapters hetzelfde van een 16v en williams?
Cleaned_Clio_16v
 
Posts: 693
Joined: Mon 27 Nov 2006 13:05
Location: Oostvoorne

Postby Christian » Tue 8 Apr 2008 16:33

Cleaned_Clio_16v wrote:Even wat vraagjes.
Klopt het dat grand prix koplampen witter zijn dan de normale 16v's?
Zijn de luchtfilter adapters hetzelfde van een 16v en williams?

nou al het clio spul is allemaal het zelfde hoor als je nieuwe koplampen koopt zien ze er nieuwe uit :)
Christian
 
Posts: 4046
Joined: Wed 19 Jun 2002 13:30
Location: Oldenzaal (Twente)

Postby Remon » Tue 8 Apr 2008 17:51

Heeft er iemand de tijd en mogelijk om vandaag of morgen een foto te maken van een losse fusee van een 16v??? En als het kan ook met de (globale) maten erbij. Alleen een foto ben ik ook al heel blij mee :beer:
Remon
 
Posts: 1840
Joined: Wed 8 Dec 2004 18:57
Location: Soest

Postby Wouter » Tue 8 Apr 2008 20:44

Jean-Paul-S wrote:joepieeeee :p (0)


Ze moesten dit forum voor jou blocken.

jij hebt het halve 16v ACT volgespamd.

Nog veel 16v zooi liggen of is de kelder nu al een keertje leeg? (0) :p
Wouter
Über-Spammer
 
Posts: 14527
Joined: Sun 21 Aug 2005 19:50
Location: Nieuw Vennep

Postby Jean-Paul-S » Tue 8 Apr 2008 21:04

Even wat vraagjes.
Klopt het dat grand prix koplampen witter zijn dan de normale 16v's?
Zijn de luchtfilter adapters hetzelfde van een 16v en williams?


Nee, die zijn identiek. Let wel op de knipperlichtglazen, hier had je doffere en heldere versies in als mijn geheugen up to date is. Ook heb je Verschillende koplampen, maar dat had weer te maken met je stelmechanisme op de achterkant.

Wat bedoel je met luchtfilter adapter? het filterhuis? Die zijn namelijk hetzelfde, net als de rest van het luchtinlaatgedeelte.
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby Jean-Paul-S » Tue 8 Apr 2008 21:05

Remon-CL10 wrote:Heeft er iemand de tijd en mogelijk om vandaag of morgen een foto te maken van een losse fusee van een 16v??? En als het kan ook met de (globale) maten erbij. Alleen een foto ben ik ook al heel blij mee :beer:


Morgen kan ik er wel maken, wat ga je maken/klussen?
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby Jean-Paul-S » Tue 8 Apr 2008 21:06

canonballman wrote:clio's 16v zijn ruk :p


Je bedoelt jouw clio 16v :~ (0)
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby Jean-Paul-S » Tue 8 Apr 2008 21:08

WouterW wrote:
Jean-Paul-S wrote:joepieeeee :p (0)


Ze moesten dit forum voor jou blocken.

jij hebt het halve 16v ACT volgespamd.

Nog veel 16v zooi liggen of is de kelder nu al een keertje leeg? (0) :p


Mwah ik heb het een en ander nu bij Kim liggen. Even provosorisch een werkbank gemaakt (lees 3 sets wielen achterelkaar gezet en daar een houten deur opgelegd). Ideaal om aan mn huidige subframe te klussen, zodat dat al klaar is voor de cup clio. Het mindert langzaam, maar toch twijfel je bij elk onderdeel of je het niet ooit nog nodig gaat hebben :~ :p
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby Remon » Wed 9 Apr 2008 7:43

Jean-Paul-S wrote:
Remon-CL10 wrote:Heeft er iemand de tijd en mogelijk om vandaag of morgen een foto te maken van een losse fusee van een 16v??? En als het kan ook met de (globale) maten erbij. Alleen een foto ben ik ook al heel blij mee :beer:


Morgen kan ik er wel maken, wat ga je maken/klussen?


Voor school... Ga hem na tekenen in SolidWorks 3d :) Dus als je het zou kunnen doen heel graag!
Remon
 
Posts: 1840
Joined: Wed 8 Dec 2004 18:57
Location: Soest

Postby Jean-Paul-S » Wed 9 Apr 2008 7:51

Het zal laat in de avond zijn, maar ik doe mijn best. Ik neem aan dat je een foto wil zonder abs sensor?
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby Remon » Wed 9 Apr 2008 8:53

Jean-Paul-S wrote:Het zal laat in de avond zijn, maar ik doe mijn best. Ik neem aan dat je een foto wil zonder abs sensor?


Moet hem eigenlijk voor 3-en vandaag hebben.. Maar ik heb ondertussen op internet een foto gevonden waar ik veel uit kan halen. Dus doe maar geen moeite meer. In ieder geval bedankt :)
Remon
 
Posts: 1840
Joined: Wed 8 Dec 2004 18:57
Location: Soest

Postby Cleaned_Clio_16v » Wed 9 Apr 2008 9:43

Ja ik bedoelde de adapter om zeg maar een luchtfilter op het luchtfilter behuizing te zetten.
Cleaned_Clio_16v
 
Posts: 693
Joined: Mon 27 Nov 2006 13:05
Location: Oostvoorne

Postby Jean-Paul-S » Wed 9 Apr 2008 9:46

Sorry maar ik begrijp niet echt wat je bedoelt. meen je voor een open luchtfilter waarbij je dat ovale stuk nodig hebt? of voor een slang aan te maken naar je bumper?
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby Gerald » Wed 9 Apr 2008 9:52

Remon-CL10 wrote:Heeft er iemand de tijd en mogelijk om vandaag of morgen een foto te maken van een losse fusee van een 16v??? En als het kan ook met de (globale) maten erbij. Alleen een foto ben ik ook al heel blij mee :beer:


Ik heb nog wel een los fusee liggen die je kan lenen, af te halen in Duiven. Rest via PM :wink: :D
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11055
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Postby Cleaned_Clio_16v » Wed 9 Apr 2008 11:53

Ik neem van iemand een pipercross over. En die komt uit een 1.8 16v maar daar zit een adapter bij waardoor je die op je luchtfilterbehuizing kan plaatsen,op het plaatje ist niet zoals die op een clio maar om een idee te geven. Het is een adapter zodat je luchtfilter op je luchtinlaat past laat maar zeggen.
Image
Cleaned_Clio_16v
 
Posts: 693
Joined: Mon 27 Nov 2006 13:05
Location: Oostvoorne

Postby Jurien » Wed 9 Apr 2008 19:12

wie kan mij vertellen waar het merkteken op het blok staat voor de krukas? op de krukaspoeli heb ik hem wel gevonden.
Jurien
 
Posts: 169
Joined: Sun 17 Sep 2006 20:09
Location: Emmeloord

Postby Bart V » Wed 9 Apr 2008 19:18

Er staat geen merkteken op het blok. Wel kan je het BDP controleren door te kijken of het merkteken van het vliegwiel overeenkomt met de merktekens op de versnellingsbak.
Bart V
 
Posts: 6420
Joined: Wed 18 Apr 2001 0:00
Location: Blaricum

Postby Jurien » Wed 9 Apr 2008 19:23

ok, omdat er wel een teken om de krukaspoeli staat.
maar kan je dat checken als de bak er nog op zit of moet je die eerst ervan af halen?
Jurien
 
Posts: 169
Joined: Sun 17 Sep 2006 20:09
Location: Emmeloord

Postby Bart V » Wed 9 Apr 2008 19:49

Ja, er zit een mooi kijkgaatje in de bak, vlak naast het blok. Er staat ook een gradenverdeling op, dus die herken je wel :)
Bart V
 
Posts: 6420
Joined: Wed 18 Apr 2001 0:00
Location: Blaricum

Postby Jurien » Wed 9 Apr 2008 20:04

ok dus daar kan ik de krukas mee op tijd zetten?
zal binnenkort kijken.
bedankt
Jurien
 
Posts: 169
Joined: Sun 17 Sep 2006 20:09
Location: Emmeloord

Postby Bart V » Wed 9 Apr 2008 20:14

De krukas zet je op tijd door deze te blokkeren met een pen als alles op BDP staat.

Tip: Koop een vraagbaak (Y)
Bart V
 
Posts: 6420
Joined: Wed 18 Apr 2001 0:00
Location: Blaricum

Postby Dimitri2.0 » Fri 11 Apr 2008 14:17

Bart V wrote:De krukas zet je op tijd door deze te blokkeren met een pen als alles op BDP staat.

Tip: Koop een vraagbaak (Y)


er is altijd wel iemand die de beste oplossing kan aanbieden (Y)
Dimitri2.0
 
Posts: 427
Joined: Sun 6 Oct 2002 19:55
Location: Z-H

Postby Jurien » Fri 11 Apr 2008 16:08

ja dat is ook zo, maar heb de bdp afstelling gevonden, ik zocht alleen aan de verjkeerde kant.
Jurien
 
Posts: 169
Joined: Sun 17 Sep 2006 20:09
Location: Emmeloord

Postby Pascal-X » Mon 14 Apr 2008 9:31

gele mislampen zijn denk ik nog wel te verkrijgen bij de dealer, toch?
Pascal-X
 
Posts: 247
Joined: Tue 6 Mar 2007 13:28
Location: Nuenen

Postby antoine » Mon 14 Apr 2008 10:06

Zoek eens naar een verkooppunt van Valeo. :wink: Je werkt toch bij een automateriale zaak, kan je niet rechtstreeks bij valeo in helmond bestellen?

http://www.valeoservice.com/html/belgiu ... gammes.php
antoine
 
Posts: 7695
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby Pascal-X » Mon 14 Apr 2008 14:32

ik zal de inkoper eens laten kijken. Wij zijn inderdaad ook verkoper van valeo.
Pascal-X
 
Posts: 247
Joined: Tue 6 Mar 2007 13:28
Location: Nuenen

Postby Pascal-X » Mon 14 Apr 2008 16:12

Wat kan het allemaal zijn als de 1ste versnelling regelmatig niet erin wilt?? Ben vandaag bij mijn zeer waarschijnlijke nieuwe 16v wezen kijken en die had dit. Voor de rest schakelde hij perfect!
Pascal-X
 
Posts: 247
Joined: Tue 6 Mar 2007 13:28
Location: Nuenen

Postby Bart V » Mon 14 Apr 2008 16:36

Als hij ook lastig (tandenknarzend) in de achteruit gaat is het de koppeling. Als het enkel de 1 is, zit het of in de bak, of in de afstelling van de schakelstang.
Bart V
 
Posts: 6420
Joined: Wed 18 Apr 2001 0:00
Location: Blaricum

Postby Pascal-X » Mon 14 Apr 2008 19:06

enkel puur de 1.
Pascal-X
 
Posts: 247
Joined: Tue 6 Mar 2007 13:28
Location: Nuenen

Postby Cleaned_Clio_16v » Wed 16 Apr 2008 16:24

Ik was net bezig met me Pipercross luchtfilter:
Image
Hoe krijg ik me standaard luchtfilter eruit,heb alle klemmetjes losgehaald en 2 dingen losgedraaid en nog 1 moertje los gedraaid. Wat moet ik nu nog meer doen? Er lopen ook 2 slagen naar het std luchtfilter,dan moet ik die dikke op de groteren opening doen en die kleine op de kleine lijkt mij logies?
Cleaned_Clio_16v
 
Posts: 693
Joined: Mon 27 Nov 2006 13:05
Location: Oostvoorne

Postby -PAZ- » Thu 17 Apr 2008 10:32

De origenele luchtfilterbak zit ook nog vast met een paar moertjes op je gasklephuis dacht ik
-PAZ-
Über-Spammer
 
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Return to Clio



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron