drijfstang lagers f7p 722

Post hier al je vragen over de Clio

drijfstang lagers f7p 722

Postby andries r21t » Thu 14 Jun 2012 19:42

Ik heb vandaag m'n bestelde drijfstang-lagers binnen gekregen maar volgens mij ontbreken hier de uitstekende lipjes, is er iemand met vergelijkbare ervaring??
andries r21t
 
Posts: 30
Joined: Sun 18 Mar 2012 14:47
Location: Zuid-Holland
Car: 21turbo, ClioRS ph2

Postby Tom » Thu 14 Jun 2012 20:02

Waar komen ze vandaan? Ik meen te herinneren dat je bij de dealer veelal de verkeerde krijgt en dat je ze gewoon bij het revisiebedrijf moet bestellen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby mark 5t » Thu 14 Jun 2012 20:06

effe bij revisie bedrijf in de boeken snuffellen voor de juiste.

er zijn zelfs spetter/ of sputter (weet ik veel) lagers te krijgen die passen.
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

drijfstang lagers f7p 722

Postby andries r21t » Thu 14 Jun 2012 20:17

inderdaat ze zijn origineel renault 7711130061 gekregen,ik heb de 7711130062 besteld die geeft mijn dialogys ook aan,
morgen maar even na vragen dus, en anders even elders kijken
andries r21t
 
Posts: 30
Joined: Sun 18 Mar 2012 14:47
Location: Zuid-Holland
Car: 21turbo, ClioRS ph2

Postby Jean-Paul-S » Thu 14 Jun 2012 21:20

In ieder geval niet zonder lipje monteren, hier zijn meerdere slechte ervaringen mee.
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby tutuur » Thu 14 Jun 2012 21:22

Je moet ze van federal mogul hebben. Jacques zal hier ook nog wel reageren vermoed ik. Die heeft de nummers wel...
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14277
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby mark 5t » Thu 14 Jun 2012 21:33

@ JP als je ze juist monteert lopen ook die probleemloos.

maar goed zoek ze maar met lipje dan ben je gewoon zeker.
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby Ronald1916V » Thu 14 Jun 2012 22:47

mark 5t wrote:@ JP als je ze juist monteert lopen ook die probleemloos.

maar goed zoek ze maar met lipje dan ben je gewoon zeker.


Ook met juist monteren gaat dat mis, die lagers zijn voor de allerlaatste F7R Megane motoren en Renault levert ze vanaf die motor voor iedere F motor zo..

De drijfstangen zijn anders waardoor het lager op een andere manier inklemt, lagerkap iets kleiner dan de drijfstang waardoor hij niet door kan draaien.

Gaat gewoon verkeerd, en meestal bij de eerste keer 7000 RPM al.

Ik bestel ze altijd van Federal Mogul bij een revisiebedrijf. Kan 't nummer wel opzoeken, heb recent zulke lagers vervangen en 't doosje ligt er nog.
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5546
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

drijfstang lagers f7p 722

Postby andries r21t » Sat 16 Jun 2012 17:03

goeie tips thanks
als iemand nummers heeft graag (ik heb een krukas die naar mijn weten nog niet geslepen is dus ga even uit van 48mm.
het onderdeel nummer 7711130062 is gewijzigd naar 7711130061(zonder de uitsteeksels dus)
andries r21t
 
Posts: 30
Joined: Sun 18 Mar 2012 14:47
Location: Zuid-Holland
Car: 21turbo, ClioRS ph2

Postby Arco » Sat 16 Jun 2012 17:35

71-4311/4 STD Glyco via site van Federal Mogul
http://www.fmecat.eu/

http://www.fmecat.eu/selProd2.asp?make= ... &engseal=0

Deze dacht ik ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18256
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby jacques » Sat 16 Jun 2012 21:12

tutuur wrote:Je moet ze van federal mogul hebben. Jacques zal hier ook nog wel reageren vermoed ik. Die heeft de nummers wel...

Het nummer wat Arco doorgeeft klopt.
Patric Biggelaar kan ze ook zo leveren (en nog veel meer).
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2435
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

drijfstang lagers f7p 722

Postby andries r21t » Mon 18 Jun 2012 15:20

Ik heb vandaag even contact gehad met biggelaar motors en die gaan een setje opsturen aan de hand van de geleverde nummers
andries r21t
 
Posts: 30
Joined: Sun 18 Mar 2012 14:47
Location: Zuid-Holland
Car: 21turbo, ClioRS ph2

drijfstang lagers f7p 722

Postby andries r21t » Sun 24 Jun 2012 12:27

Het is gelukt de goeie te pakken te krijgen.Fijne zaak die biggelaar motors ging allemaal lekker snel. binnenkort maar even monteren die hap.
thanks for help guys
andries r21t
 
Posts: 30
Joined: Sun 18 Mar 2012 14:47
Location: Zuid-Holland
Car: 21turbo, ClioRS ph2

Postby Tom » Sun 24 Jun 2012 12:42

Duurt toch 6 dagen (0) :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

drijfstang lagers f7p 722

Postby andries r21t » Sun 24 Jun 2012 13:21

HAHA Dat is een correcte constatering Tom.
ik ben (nog) niet echt een forum lid. ;-)
andries r21t
 
Posts: 30
Joined: Sun 18 Mar 2012 14:47
Location: Zuid-Holland
Car: 21turbo, ClioRS ph2

Postby andries r21t » Sun 23 Sep 2012 12:33

Het heeft allemaal wat lang geduurd maar gisteren heb ik eindelijk de drijfstanglagers vervangen.

Alles is keuring gegaan, aan de krukas was niets te zien kruktappen mooi glad geen langs groeven of rimpels etc, de lagerschalen van cyl.2 hadden een paar kleine groefjes van een korrel of iets (foto's volgen als daar belangstelling naar is), zo te zien is die korrel in de lagerschaal blijven hangen (een soort hard pitje aan het eind van de kras/groef).Ik heb gelijk de oliepomp ook mee vervangen dat was eigenlijk de hoofd reden om het carter te demonteren en de lagers een soort preventief mee vervangen.
nu nog even olie druk meten, de vorige waarden:
+/-1a1.2 bar stationar(de meter op m'n dash geeft dan 0 aan),
en 3.5 bar bij 3000rpm met 10w40 elf competition sti bij 80/90 graden celcius.opzich vind ik dit geen schokkende waarden.
En dit is dus eigenlijk gedaan vanuit een redenering dat het dan nooit aan de pomp kan liggen (geen lamme veer op de overdruk etc.)
heeft iemand hier vaker mee te maken gehad? gaan bijvoorbeeld de druksensor van het dashboard metertje nog al een stuk?of het klokje zelf
andries r21t
 
Posts: 30
Joined: Sun 18 Mar 2012 14:47
Location: Zuid-Holland
Car: 21turbo, ClioRS ph2

Return to Clio



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron