ACT: Clio IV

Post hier al je vragen over de Clio

Postby Chris » Sun 23 Sep 2012 20:59

Het is wel weer even wennen... Met name de neus...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
User avatar
Chris
Erelid - Moderator - RvT
 
Donateur
Posts: 22000
Joined: Sat 3 Mar 2001 0:00
Location: NL

Postby Adinsx » Mon 24 Sep 2012 7:03

Hm.. ik heb wat meer moeite met de achterzijde. De lichtunits zijn niet symmetrisch, en dat kunststofstripje onder de unit staat me ook niet aan.

De Estate ziet er dan wat mij betreft een stuk gelikter uit:
Image
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby Allepinie » Mon 24 Sep 2012 9:03

Stoorde me ook al aan de asymetrische achterlichten.
Allepinie
 
Posts: 881
Joined: Fri 30 Sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Postby Haas » Mon 24 Sep 2012 10:21

das een kwestie van een engels kleplicht bestellen en een rode LED erin :)
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby tutuur » Mon 24 Sep 2012 10:32

Vind die estate ook geslaagder, wie weet een leuke gezinsbak in de toekomst :smile:
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14277
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Adinsx » Mon 24 Sep 2012 11:31

Estate 120TCe EDC staat op de shortlist hier voor ergens in 2014 ter vervanging van de Twingo II. Nu volgende week maar eens kijken of hij in het eggie ook goed te pruimen is.

Video van de fabriek in Turkije:
[youtube]hPyhAKeO3Mg&hd=1[/youtube]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby Wouter » Mon 24 Sep 2012 20:32

worden ze allemaal in Turkije gebouwd??

Ik hoop wel een andere fabriek als die de Ford Ka bouwde dan (0)
Wouter
Über-Spammer
 
Posts: 14527
Joined: Sun 21 Aug 2005 19:50
Location: Nieuw Vennep

Postby Adinsx » Thu 27 Sep 2012 7:50

Alvast een foto vanaf de beurs. Zo meteen om half 11 is de presentatie.
Estate en RS helaas nog niet gespot ...

[img]a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/467725_384041268330650_1720920499_o.jpg[/img]

[img]a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/467619_384041221663988_710903712_o.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby Allepinie » Thu 27 Sep 2012 8:17

Die oranjekleur is wel erg vet. Dat rood is wat minder, komt de auto ook minder mooi uit.
Allepinie
 
Posts: 881
Joined: Fri 30 Sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Postby Adinsx » Thu 27 Sep 2012 9:02

Tering wat is de nieuwe RS ook weer een snoepje...

Image
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby tutuur » Thu 27 Sep 2012 9:28

zo istie toch wel een stuk dikker dan een Ibiza :smile:
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14277
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Tom » Thu 27 Sep 2012 9:29

Die wielen zijn (voor de verandering) ook niet slecht.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Adinsx » Thu 27 Sep 2012 9:49

En hij zit ook lekker. Stuur met de flippers erachter is ook erg gaaf. Verder is het bizar druk om de RS en estate.

Enige minpuntje, de remklauw ziet er niet meer zo strak afgewerkt uit als de eerdere Brembo's.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby AnthonyR » Thu 27 Sep 2012 10:00

Dat is wat ik ook jammer vond :)
User avatar
AnthonyR
Moderator
 
Donateur
Posts: 8899
Joined: Thu 22 Sep 2005 15:27
Location: Gorinchem

Postby Modus » Thu 27 Sep 2012 16:46

Vind het weinig spectaculairs eerlijk gezegd. Skirts vallen nauwelijks op, front oogt imo ook verre van agressief, velgen zijn best aardig maar helemaal zwart vind ik eik maar zelden mooi staan bij auto's. Verder koplampunits veel te groot maar dat heeft niet alleen de RS en dat is mode. En die soort van diffuser wijkt afgezien van de uitlaten qua vorm ook bar weinig af van de goedkopere modellen.
Modus
 
Posts: 252
Joined: Thu 17 Jul 2008 18:59

Postby Joost van der Hammen » Thu 27 Sep 2012 16:48

leuk een Seat Leon.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
User avatar
Joost van der Hammen
 
Donateur
Posts: 2474
Joined: Mon 23 Jun 2008 21:11
Location: Bodegraven

Postby martll » Thu 27 Sep 2012 16:51



Leuke geluidjes kan je kiezen. :D

Bron: http://www.lepoint.fr/auto-addict/salon ... 12_656.php
martll
 
Posts: 717
Joined: Wed 7 Sep 2011 18:56

Postby Geert » Thu 27 Sep 2012 20:32

Wat een kansloze auto deze RS.

-geen bredere body
-geen 4pots remmen
-geen handbak
-motor geluid uit de speakers
-5deurs

Hij moet wel een ENORM goede wegligging hebben om het goed te maken.
Geert
 
Posts: 3873
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Martijn Kool » Thu 27 Sep 2012 20:36

ik vind het een enorm trieste rs.

inderdaad, de remmen zijn een ACHTERUITGANG. de body is gelijk aan de standaard RS, en hij is alleen te krijgen met die achterlijke dsg achtige bak?

ik ben benieuwd of ze de clio 4 cup ook met die bak uitbrengen... ik hoop van niet, dat lijkt me niets.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby Merijn » Thu 27 Sep 2012 20:38

haha... Hoe kansloos is dat, zeg!

Ik snap werkelijkwaar niet waarom je zoiets in je auto zou willen, als je een RS koopt. Die koop je toch voor zijn wegligging, zijn heerlijke stuurgedrag, zijn looks. Niet vanwege het neppe motorgeluid uit je speakers?

Stop liever wat meer tijd in de engineering van de motor, bak of ophanging. (N)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31487
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Tom » Thu 27 Sep 2012 20:40

Die versnellingsbak is inderdaad wel een domper. Slaat nergens op (N)

Zo dik en bruut als het vroeger was wordt het toch niet meer. En die andere body's kosten gewoon teveel geld...............
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Merijn » Thu 27 Sep 2012 20:41

Wat is er zo kut aan een DSG-achtige bak? Als die goed reageert, zie ik niet zoveel problemen. Iedereen moet met de tijd mee! :)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31487
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Tom » Thu 27 Sep 2012 20:44

Voor dagelijks gebruik allemaal leuk en aardig. Maar er gaat voor het gevoel en de beleving niets boven een fijne handbak in een sportief karretje. Probleem is niet DAT ze het aanbieden maar dat ze het ALLEEN MAAR aanbieden :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby tutuur » Thu 27 Sep 2012 20:46

Het kan aan mij liggen hoor maar geen enkele RS heeft een andere body dan de gewone uitvoeringen. Okey, geen Brembo's is jammer voor de looks maar of het echt nodig is voor het remvermogen?

Die versnellingsbak gaat gewoon mee met z'n tijd, vind het zelf ook een helaas maar kijk eens naar de concurrentie, daar moeten ze nou eenmaal tegen strijden.

Onderstel of stuurgedrag heeft nog niemand ervaren dus hoe kun je daar nu over oordelen?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind hem ook niet zo vet als bv de Megane 3 RS maar om hem nu zo af te blaffen?

Zou je hem ruilen voor je 16v? Wss wel, dan istie blijkbaar dus toch vetter/beter/mooier etc...
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14277
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Merijn » Thu 27 Sep 2012 20:46

Tja, ik weet het niet... Wij worden ook oud en blijven in het verleden hangen.

Bijna elk merk heetf het tegenwoordig, met de topmerken voorop. De handbak is echt aan zijn einde aan het komen, volgens mij.
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31487
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Martijn Kool » Thu 27 Sep 2012 20:47

ik denk dat het best leuk rijd maar het is gewoon een automaat merijn

dan stap ik wel ik mijn benz

ze hadden gewoon beide moeten aanbieden. ik hoop echt dat ze die bak NIET in de cup auto's drukken
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby Merijn » Thu 27 Sep 2012 20:49

Natuurlijk is dat een automaat, met een manuele stand. Zelfde als jouw Sadev. :P Hij zal alleen wat minder knallen uit de uitlaat. :)

Ik snap het probleem wel een beetje, maar het is echt niet te vergelijken met de oldschool automaat in jouw Merc. :)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31487
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Tom » Thu 27 Sep 2012 20:50

heb je wel eens in een DSG bak zelf geschakeld of dat ding in S gezet. Dat is toch gewoon kut. Dat gebruikt geen hond in het dagelijks leven.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Tom » Thu 27 Sep 2012 20:52

Merijn wrote:maar het is echt niet te vergelijken met de oldschool automaat in jouw Merc. :)


Oldskool of niet. Maar er zit 10x meer comfort in een koppelomvormer bak dan in die dubbele koppeling bakken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Merijn » Thu 27 Sep 2012 20:52

Dat is puur software... Ik ben ervan overtuigd dat als zo'n ding goed afgesteld is, dat je er wel voordeel van kan hebben. Zeker op het circuit. Op de openbare weg is het een ander verhaal.

Maar laten we wel wezen, de gemiddelde RS zal vooral openbare weg zien en geen circuit.
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31487
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Martijn Kool » Thu 27 Sep 2012 20:53

merijn, een sadev is GEEN automaat.

dit wel, computergestuurde handbak. bij een sadev moet je het echt zelf doen, bij zo'n ding kun je gewoon met je neus sturen net als in mijn benz. dan heb je 2 handen altijd vrij voor andere werkzaamheden :p

ideaal (in een benz dus)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby Tom » Thu 27 Sep 2012 20:53

Ik zeg ook niet dat het niet sneller zal zijn. Ik vind het schakel karakter van de DSG bakken gewoon niet fijn. Dan liever een "echte" automaat.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Merijn » Thu 27 Sep 2012 20:53

Tom wrote:
Merijn wrote:maar het is echt niet te vergelijken met de oldschool automaat in jouw Merc. :)


Oldskool of niet. Maar er zit 10x meer comfort in een koppelomvormer bak dan in die dubbele koppeling bakken.


We hebben het hier over een RS... Dan heb je het juist niet over comfort. Of mis ik iets? :)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31487
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Merijn » Thu 27 Sep 2012 20:55

Martijn Kool wrote:merijn, een sadev is GEEN automaat.

dit wel, computergestuurde handbak. bij een sadev moet je het echt zelf doen, bij zo'n ding kun je gewoon met je neus sturen net als in mijn benz. dan heb je 2 handen altijd vrij voor andere werkzaamheden :p

ideaal (in een benz dus)


Ik snap wel dat het geen Sadev is... :) En dat een Sadev geen automaat is.

Een DSG bak geeft je de gelegenheid automatisch te schakelen, maar ook manueel. Top toch? Ik zie het probleem niet zo...
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31487
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Tom » Thu 27 Sep 2012 20:56

Een auto moet kunnen doen wat je wilt. Als ik rustig wil rijden dan wil ik dat de auto ook rustig doet en lekker relaxed kan schakelen. Dat gevoel heb ik nooit met een DSG bak. Daar zie ik altijd alleen maar die toerenteller naald naar beneden zwiepen. Snelle auto of niet. De grootste tijd rijd dat ding echt niet vol pot.

Daarom blijft het voor mij. laat de klant kiezen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Return to Clio



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group